Lovelec Vega: dojezd 35,3 km, celkové hodnocení 75 %

Foto: Lovelec Vega
Test elektrokol: Lovelec Vega
Test elektrokol: Lovelec Vega
Test elektrokol: Lovelec Vega
Test elektrokol: Lovelec Vega
Foto: Aktuálně.cz, Velo
Aktuálně.cz Aktuálně.cz, Velo
1. 1. 2017 16:01
VERDIKT: Vypadá a chová se jako nerozbitné kolo, u něhož vás překvapí lehký chod a příjemná ovladatelnost. Takhle si člověk představuje cestovní elektrokolo nebo kolo na každodenní dojíždění.

Hodnocení kola v jednotlivých parametrech

(Nejlepší známka je 5, nejhorší 0)

Test-elektrokol
Test-elektrokol | Foto: Economia

Značka Lovelec z Českého Těšína patří mezi již zavedené značky na domácím trhu, ale známá je i na trzích zahraničních. Přes dvě desítky jejích modelů jsou rovnoměrně rozvrstveny do základních kategorií, které musí obsáhnout každý producent v tomto oboru.

Najdeme tak proto její zástupce mezi koly skládacími, městskými, terénními a cestovními, přičemž hranice mezi nimi nejsou vždy ostře vymezeny. Městská kola mají bez výjimky osvědčený a stále oblíbený motor v zadním náboji a baterii umístěnou na zadním nosiči.

Terénní kola si i přes svůj název ponechávají vhodnost pro univerzální použití a spoléhají na středový motor. Cestovní modely kombinují oba způsoby umístění motoru, na vrcholu nabídky jsou typy Vega a Sirius s motorem středovým. Vega s kompletní výbavou je představitel sportovně-cestovního univerzálu, ale se sportovními geny, které přiznává zejména svižně střižený rám.

Jak to viděli testovací jezdci

  • Martin (49, bývalý cyklokrosař): Tuhý, rychlý, hodně sportovní pocit, lehce jede, dobře se ovládá. Příjemné kolo, na rozdíl od některých jiných na něm nic nedrnčelo, jezdec nemá pocit, že něco upadne, žádné pazvuky. Motor má zpoždění v nástupu, maximální výkon není největší a má trochu delší doběh.
  • Lubor (46, bývalý profesionální cyklista): Po rovině možná až zbytečně velký výkon. Než aby jezdec šlapal, musí přibržďovat motor. V kopci jsem naopak musel motoru dost pomáhat a ostatní mi do kopce odjížděli. Lehce ovladatelné kolo, má čitelné vlastnosti i v terénu.
  • Jana (48, hobby cyklistka): Bez asistence se na něm nedá jet, málo převodů, pomáhal plynule. 

Technické parametry a cena

Rám

Alu

Vidlice Suntour
Kliky Alu
Řazení Shimano Acera
Kazeta 8 z.
Brzdy kotoučové, hydraulické Shimano BR-N365
Ráfky hliníkové, dvojité
Pláště Schwalbe Fat Ftank 26×2,35
Motor Bosch Active Cruise
Hmotnost 24,2 kg
Cena 43 990 Kč
 

Právě se děje

Další zprávy