Návrh designéra Denise Rodrigueze z paraguayského Asunciónu se jmenuje BeUrban a vznikl pro malou firmu Rod Cyles, která vyrábí zakázková kola. Rodriguez se rozhodl zcela vynechat sedlovou rámovou trubku. Místo toho má jeho rám zvláštně prohnutou trubku, která se na konci rozdvojuje a vede od sedla k ose zadního kola. Rám je vyroben z duralu.
Dalším prvkem, který v designéři v poslední době rádi používají k ozvláštnění svých konstrukcí, je pohon ozubeným řemenem místo klasického řetězu. Přední kolo je vybaveno diskovou brzdou. V případě BeUrbanu jde o klasický singlespeed, má tedy jeden pevný převod, v Česku celkem výstižně nazývaný „furtšlap“.
Na sedlovou trubku se rozhodl zapomenout i designér Indrek Narusk z Talinu. Jeho bicykl nese jméno Viks a vznikl pro firmu Velonia. I v tomto případě jde o městský singlespeed, jehož rám je ovšem na rozdíl od kola BeUrban vyroben z nerezové oceli.
Jak píše Velonia na svých stránkách, velikost rámu lze objednat podle potřeby, váha rámu se pohybuje kolem 5,5 kilogramů (s vidlicí a hlavovým složením je zhruba o kilogram těžší). Kolo se již vyrábí – na zakázku – a lze ho objednat s přední diskovou nebo klasickou ráfkovou brzdou. Poháněno může být jak řetězem, tak ozubeným řemenem. Cena zveřejněna nebyla, výrobce ji poskytuje zájemcům na požádání.