Člen spolku Boleslav Pára v roli vynálezce vyjel od Malostranské mostecké věže na celodřevěném stroji. Na dřevěné kostře bylo přidělané kožené sedátko a kola byla pobita železným plátem, stejně jako to mívaly kočáry. "Konstrukce kola vychází z principu kočáru a žebřiňáku. Novinkou ale tehdy bylo, že do té doby nikoho nenapadlo jet na jednostopém vozidle a držet rovnováhu," řekl Pára.
Na původním stroji se jezdec odrážel nohama o zem, šlapky byly ke kolu přidělány o několik desítek let později. Cyklista nohama o zem i brzdil. "Pro každého proto bylo vyráběno tehdy kolo přímo na míru. Ale v době vynálezu to byla pouze kratochvíle bohaté šlechty," řekl Pavel Eliáš ze Spolku přátel jízdních kol.
Stroj, na kterém Pára přes Karlův most jel, je původní a patří libereckému technickému muzeu. Nejde ale přímo o stroj Karla Draise. "Konkrétní rok výroby není znám, drezíny se vyráběly asi dvacet let a tento stroj pochází z té doby," řekl Pára.