Meghan měla pravdu, negativních článků o vévodkyni je víc než pozitivních, píše deník

ČTK ČTK
18. 1. 2020 17:25
O manželce britského prince Harryho Meghan vycházelo v nedávné minulosti dvakrát více negativních článků než pozitivních. Vyplývá to z analýzy, kterou zveřejnil britský list The Guardian. Zabýval se články otištěnými mezi květnem 2018, kdy se konala svatba královského páru, a letošním lednem.
Harry, Meghan, Archie
Harry, Meghan, Archie | Foto: Reuters

Analýza podle všeho potvrzuje jeden z argumentů Meghan, která si stěžovala na přístup médií a zejména dvojí metr britského bulváru.

The Guardian na základě 843 článků ve 14 tištěných denících zjistil, že 43 procent z nich bylo negativních, 20 procent jich bylo pozitivních a zbývající články měly neutrální vyznění.

Harry a Meghan si na bulvár stěžují v podstatě od samého počátku jejich vztahu. Už v listopadu 2016 vydal 35letý princ prohlášení kritizující "rasistické narážky" některých komentářů, jakož i "otevřený sexismus a rasismus" na sociálních sítích. Loni pak královský pár média obvinil z "neutuchající propagandy" a šikany.

Meghan si rovněž stěžovala, že opakovaně čelila kritice za stejné chování, o jakém se u manželky prince Williama Kate psalo pozitivně či neutrálně. A články, které zanalyzoval The Guardian naznačují, že měla pravdu. Pokud jde totiž o články ze stejné doby, které pojednávají o Kate, 45 procent jich je pozitivních, 47 procent neutrálních a jen osm procent negativních.

Harry s Meghan vyvolali v médiích poprask, když před týdnem oznámili, že chtějí opustit role předních členů britské královské rodiny, finančně se osamostatnit a žít nejen v Británii, ale částečně také v Severní Americe.

V pondělí se kvůli jejich plánům uskutečnila rodinná schůzka, po které královna Alžběta II. v prohlášení pro média uvedla, že přání dvojice respektuje, i když by byla raději, kdyby se oba nadále plně věnovali reprezentačním funkcím v monarchii. Jak přesně budou nové role i budoucí život Harryho a Meghan vypadat, si chce rodina vyjasnit co nejdříve.

 

Právě se děje

teď

Úřad šerifa v americkém Oregonu přijal do služby českého psa

Úřad šerifa v oregonském okrese Umatilla ve Spojených státech po letech přijal do služby psa, konkrétně belgického ovčáka Skotyho z Česka. V pondělí o tom informovala americká televizní stanice KNDU.

Tamní úřad šerifa měl služebního psa do roku 2014 a loni se po letech rozhodl program obnovit. Vybrán byl belgický ovčák malinois, který je znám jako maliňák. Skoty, který pochází z Česka, je osmnáctiměsíční pes. Trénován je k zadržování pachatelů, stopování a hledání narkotik.

Skoty se svým psovodem Codym Marcumem tento měsíc úspěšně zakončili pětitýdenní výcvik, nyní je tak čeká ostré nasazení do služby.

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

Soud v Číně poslal do vězení hongkongského knihkupce Minhaie

Soud v Číně poslal za nezákonné poskytování zpravodajských informací do zahraničí na deset let za mříže hongkongského vydavatele a knihkupce se švédským občanstvím Gui Minhaie, napsala agentura Reuters.

Kauza Minhaie, který prodával knihy píšící velmi otevřeně o čínských vůdcích, zkomplikovala vztahy mezi Pekingem a Stockholmem.

Minhai byl jedním z pěti hongkongských nakladatelů a knihkupců, kteří zmizeli na přelomu let 2015 a 2016 a později se objevili ve vazbě v pevninské Číně.

Další zprávy