Autoři české hry Beat Saber mohou slavit. Dva dny po vydání se jejich titul založený na kombinaci rytmické hudby a virtuálních světelných mečů dostal na vrchol žebříčku nejlépe hodnocených her v on-line obchodě Steam.
Tříčlenný tým Hyperbolic Magnetism sídlící v Praze překonal slavné herní značky, jako je Zaklínač nebo Tomb Raider. Přibližně 99 procent recenzí Beat Saber je nadšených.
Pohled na žebříček ukazuje i na další český úspěch. Na třetím místě je další česká indie hra Factorio společnosti Wube Software založené Michalem Kovaříkem a Tomášem Kozelkem.
Mezi dva české tituly se vklínil pouze Portal 2. Ovšem zatímco Beat Saber má jen lehce přes tisíc recenzí, Portal jich má 87 tisíc a Factorio 27 tisíc.
V případě nejlépe hodnocených her hraje výraznou roli to, jak tvůrci dokážou oslovit cílovou skupinu hráčů. U masově zaměřených her, jako je Zaklínač, totiž roste riziko, že se autoři netrefí do vkusu úplně všem. Například Zaklínač 3 je až na 23. místě, ale má kladných 97 procent ze 145 tisíc recenzí.
Pro Beat Saber je první pozice v žebříčku velký úspěch podobně jako fakt, že autoři za tři dny dostupnosti prodali 25 tisíc kopií své hry. Toto číslo je relativně nízké, zejména ve srovnání s úspěchem hry God of War, které se jen na PlayStation 4 prodalo 3,1 milionu kopií během tří dnů, nebo s milionem kopií, které prodalo Kingdom Come: Deliverance přibližně za týden.
Beat Saber má ale velký handicap. Zatímco God of War oslovoval více než 70 milionů majitelů PS4 a Kingdom Come mohlo oslovit možná až 200 milionů majitelů PC, PS4 a Xboxu One, Beat Saber má cílovou skupinu omezenou přibližně na dva miliony majitelů systémů virtuální reality HTC Vive, Oculus Rift a Windows Mixed Reality.
Pro srovnání Job Simulator, jedna z nejúspěšnějších her pro virtuální realitu, zaznamenal tržby ve výši tři miliony dolarů po deseti měsících dostupnosti pro HTC Vive a třech měsících na PlayStation VR. Tři miliony dolarů přitom znamenají asi 100 tisíc prodaných kusů.
Autoři Beat Saber očekávají další zvyšování prodejů, zároveň ale počítají také s pravidelnými příjmy z pronájmu licencí VR hernám. Ty za přístup k populárním titulům platí pravidelné měsíční poplatky. Pravděpodobné je také vydání hry pro PlayStation VR, což představuje více než dva miliony dalších potenciálních zákazníků. K oficiálnímu oznámení ale zatím nedošlo.