Server LADbible píše o průzkumu, do kterého se zapojily dva tisíce britských rodičů s aspoň jedním dítětem ve věku mezi 11 a 16 lety a který zjišťoval, po jakém zaměstnání potomci respondentů touží. Nejčastěji zmiňovaným povoláním byl sice lékař, ale hned na druhé a třetí příčce se překvapivě umístili influencer a youtuber.
Internetoví tvůrci, kteří hodnotí nejrůznější výrobky, cestují po světě a působí dojmem, že právě prochází nejlepším obdobím života, se u dospívajících diváků těší velké popularitě. Proto podle odbornice na influencer marketing Cariny Toledové, která se na studii podílela, není překvapivé, že se mládež s jejich povoláním tak identifikuje.
"Firem, které na své produkty upozorňují prostřednictvím influencerů, raketově přibývá. Přestože jsou pro naši společnost tradiční povolání pořád prospěšná, musíme se smířit s tím, že v moderním světě mají místo i ta méně konvenční," zdůraznila Toledová.
Její průzkum přitom ukázal, že velká část dotazovaných rodičů vůbec netušila, co práce influencera či youtubera obnáší ani že se takovou činností dají vydělávat peníze.
Jiná studie, na kterou server LADbible upozornil, zase zjistila, že influencerem chce být 86 procent amerických dětí a že 12 procent z nich je přesvědčených, že už influencery jsou. Tento průzkum zároveň odhadoval, že se v byznysu s influencer marketingem letos točí okolo 6,5 miliardy dolarů (150 miliard korun).
Nejúspěšnější influenceři si tedy za placená partnerství s firmami ročně vydělají klidně miliony dolarů. Pro značky módního či kosmetického průmyslu bývají přitažliví zejména proto, že jsou pro mládež důvěryhodnější než celebrity z tradičních odvětví.