Kvalitní káva vyvolává emoce jako film, říká šéf Nespresso

Magazín Magazín, PR
8. 7. 2015 12:40
Dobrá káva by v člověku měla vyvolat podobné emoce jako kvalitní film, tvrdí Vincent Termote, regionální ředitel kávy Nespresso, která je oficiálním partnerem karlovarského filmového festivalu.
Vincent Termote
Vincent Termote | Foto: Nespresso

Karlovy Vary – Gastronomické obrození v Česku vstupuje do další etapy. Lidé čtou pozorně etikety a obaly potravin, zajímají se o původ masa i vajec a v restauraci nemají problém připlatit si za poctivě uvařené jídlo od michelinských šéfkuchařů. A doslova zlaté časy zažívá v Česku trh s kávou, o čemž svědčí i rostoucí aktivity firmy Nespresso, na jejíchž kapslích z hliníku si s lišáckým úsměvem pochutnává i hollywoodský herec George Clooney.

Nespresso pochopilo požadavky zákazníků a v barevných kapslích nabízí kromě kávy i emoce a příběh. „Podporujeme lokální producenty, kávu vykupujeme přímo od místních pěstitelů a netlačíme na co nejnižší cenu,“ vysvětluje nad šálkem cappuccina regionální ředitel Vincent Termote, který přijel letos poprvé na karlovarský filmový festival, jehož je Nespresso oficiálním partnerem.

Česko považuje za progresivní trh s velkým potenciálem. A kávu zde nechce jen prodávat, ale chce ji Čechy naučit i správě pít a mít ji rád. Nespresso proto v Karlových Varech pořádá workshopy a degustační semináře, kde zkušení sommelieři či odborníci na víno a destiláty zasvěcují zájemce nejen do tajů dobré kávy, ale i kvalitní gastronomie. 

Nespresso předalo ve Varech šek Alianci žen s rakovinou prsu v hodnotě 50 tisíc korun.
Nespresso předalo ve Varech šek Alianci žen s rakovinou prsu v hodnotě 50 tisíc korun. | Foto: Nespresso

Jste již podruhé partnerem karlovarského filmového festivalu. Co mají dobrá káva a kvalitní filmy společného?

Každý okamžik našeho života je spojen s určitou emocí. Dokonalé filmy dokážou v lidech probouzet různé pocity a každý si z nich odnese něco svého. Nespresso nabízí třiadvacet různých druhů kávy, které v zákaznicích – podobně jako umění – probouzejí nejrůznější emoce a umožňují jim vychutnat si všechny odstíny té nejkvalitnější kávy.

Kromě karlovarského filmového festivalu jste spolupracovali i s Cannes. V čem jsou si obě akce podobné?

Obě mají červený koberec (smích). A samozřejmě filmové fanoušky a fotografy, kteří hledají to nejlepší místo, ze kterého si můžou vyfotit filmové hvězdy.

Čím se podle vás nejvíce liší?

Přestože jsou Karlovy Vary prezentovány jako mezinárodní filmová přehlídka, přijde mi, že většinu návštěvníků tvoří právě Češi, a působí proto mile a domácky. Cannes je oproti tomu mezinárodní, i co se týče složení diváků, takže běžně kolem sebe slyšíte kromě francouzštiny i angličtinu nebo němčinu. Navíc se více orientuje na byznys, televizní a distribuční společnosti v Cannes domlouvají obchody a spolupráce...

Nespresso ve Varech
Autor fotografie: Nespresso

Nespresso ve Varech

Středa 8. 7.
Kouzlo kávy z rukou baristy
 
seminářem provede Jiří Richter, barista, degustace káva Nespresso

Čtvrtek 9. 7.
Kvalitní produkty káva a champagne
seminářem provede Martin Babič, Brand Ambassador, degustace káva Nespresso, champagne Moët & Chandon

Pátek 10. 7.
Snoubení kávy a grappy
seminářem provede Michaela Kašková, Brand Ambassadorka, degustace káva Nespresso, tradiční italské grappy

Sobota 11. 7.
Luxury Coffee and Sweet
seminářem provede Lukáš Skála, šéfcukrář

Akce začínají v 15:00 pouze po předchozí rezervaci. Další info na www.nespressovevarech.cz.

Vraťme se teď zase ke kávě. Jak jsou na tom Češi, co se týče přístupu ke kávě?

Češi se více zajímají o dobré jídlo a pití, hledají kvalitu. Ti, kteří ochutnali naši kávu, byli s její chutí navýsost spokojení. Nechali jsme si zpracovat průzkum a Češi jsou ze všech evropských zákazníků nejspokojenější, co se týče kvality a chuti Nespressa. Mluví o naší kávě jen v dobrém, což je skvělé znamení. Nechceme ale v Česku kávu jen prodávat, ale rádi bychom ji naučili i lidi pít a vnímat ji jako společenskou událost. Proto v Karlových Varech pořádáme gastronomické semináře, abychom lidem ukázali, jak dobrá káva dokáže být jemná a jedinečná. Chceme stát v čele této české kavárenské osvěty a vysvětlit, že existuje mnoho druhů káv a že je na každém, aby si objevil tu svou, která v něm vyvolá správné emoce.

Emocemi v reklamě na vaši kávu nešetří ani George Clooney. Jakou má vlastně pozici v Nespresso?

George Clooney je ambasadorem Nespresso. Vybrali jsme si herce, který se v reklamách příliš neobjevuje a navíc odráží hodnoty naší společnosti – eleganci, styl a kvalitu. George Clooney se navíc velmi a rád angažuje, nebojí se řadu věcí komentovat a vyslovit na ně názor. Kávu vykupujeme přímo od pěstitelů, kteří její zrnka ručně sbírají, a pan Clooney často tyto farmáře osobně navštěvuje. Od výrobců kvalitní kávy v Kostarice a Kolumbii, kteří jsou zapojeni do našich speciálních programů, vykupujeme kávová zrna klidně i za vyšší cenu, protože máme pak garanci, že jsou při výrobě dodržovány postupy, které jsou šetrné k životnímu prostředí, a navíc tamním zlepšujeme životní úroveň a garantujeme jim i penze. George Clooney se byl na tyto výrobce osobně několikrát podívat, velmi ho tyto věci zajímají.

A zajímala ho situace i ve zničeném Dárfúru, kde společně s dalšími firmami usilujeme o rozšíření kávových plantáží. Dárfúr má sice velké zásoby nafty, ale peníze z ní si přerozdělí jen vybraná skupina lidí. Přitom oblasti kolem Dárfúru a Etiopie jsou místem, kde se káva narodila! Rádi bychom proto obnovením tohoto tradičního průmyslu dali práci obyčejným lidem, kteří rozumí jejímu pěstování.

Jsme na filmovém festivalu, tak se přímo nabízí otázka: Kterou herečku nebo herce byste rád pozval na kávu?

Určitě by to byla Angelina Jolie. Je to svérázná osobnost, tvrdohlavá a navíc se velmi angažuje v sociální politice, adoptovala několik dětí, je vyslankyní dobré vůle OSN. Věřím, že povídání nad šálkem dobré kávy by s takovouto herečkou bylo velmi inspirativní.

Video: YouTube
 

Právě se děje

Další zprávy