Papežovy tweety čte šest milionů lidí v devíti jazycích

ČTK ČTK
30. 4. 2013 0:03
Od nástupu Františka v polovině března se mezi příjemce zapojily 2 miliony lidí
První tweety papeže Františka
První tweety papeže Františka | Foto: Aktuálně.cz

Vatikán - Už šest milionů lidí sleduje účet papeže Františka na Twitteru.

Podle pondělního vyjádření Vatikánu jde o součet příznivců sledujících papežovy tweety, tedy krátké textové zprávy, v devíti různých jazykových mutacích, včetně latiny.

Většina příznivců byla již dříve připojena na účet @pontifex (latinsky papež) už od prosince loňského roku, kdy jej Vatikán založil pro předchozího papeže Benedikta XVI.

Od nástupu Františka v polovině března se ale mezi pravidelné příjemce zapojily další dva miliony lidí.

Papežovy tweety vycházejí v devíti jazycích, včetně polštiny, arabštiny nebo latiny, v níž jeho výroky sleduje 87 tisíc fanoušků. Nejvíce lidí je ale napojeno přes angličtinu (2,44 milionu) a španělštinu (2,16 milionu), která získala prudce na oblibě poté, co se papežem stal argentinský kardinál Jorge Bergoglio.

Prudce narůstá i počet odběratelů papežových tweetů v portugalštině, a to v souvislosti s chystanou cestou papeže do Brazílie. V červenci se tam zúčastní oslav Světových dnů mládeže.

 

Právě se děje

před 34 minutami

Jablonec a Liberec odehrají v boji s pandemií imaginární derby

Fotbalisté Jablonce a Liberce sice kvůli pandemii nového koronaviru a přerušení ligy nebudou moci o prvním dubnovém víkendu odehrát plánované podještědské derby na hřišti, zápas se ale uskuteční aspoň imaginárně. Severočeští rivalové začnou v pondělí na odložené utkání prodávat vstupenky v hodnotě 100 korun a výtěžek věnují Krajské nemocnici v Liberci na podporu v boji s nemocí COVID-19.

Fanoušci si mohou v internetové síti Ticketstream kupovat lístky až do neděle, kdy se mělo derby původně hrát. Počet charitativních vstupenek není nijak omezen.

"Místo prestižní fotbalové bitvy se teď svádí jiný a mnohem zásadnější boj, a to boj o lidské životy. Nesvádí ho fotbalisté na zeleném trávníku, ale zdravotníci v nemocnicích. Jejich soupeř je bohužel obzvlášť zákeřný a o to jsou jejich statečné a obětavé výkony obdivuhodnější. V tom boji jim všichni musíme aspoň symbolicky pomoct," uvedly kluby ve společném prohlášení.

Fanoušci po zaplacení obdrží e-mailem speciální elektronickou vstupenku. "Poslouží vám jako stálá připomínka toho, že když to bylo třeba, nezůstali jste v ofsajdu. Věříme, že se v našem kraji najde dost lidí, kteří své zdravotníky v jejich zápase nenechají samotné. Pořiďte si svou vstupenku na derby proti koronaviru, pořiďte ji i svým blízkým. Nikdy nevíte, kdy někdo z nich pomoc zdravotníků bude taky potřebovat," dodali severočeští rivalové.

Podobnou iniciativu spustila nedávno Zbrojovka Brno, která se snaží vyprodat někdejší stadion Lužánky při imaginárním utkání se Slavií. Jde o připomínku slavného zápasu z října 1996, na který dorazilo 44.120 diváků, což je dodnes nejvyšší návštěva samostatné ligy. Výtěžek z virtuálních vstupenek získá na boj s koronavirem brněnská Fakultní nemocnice v Bohunicích.

Další zprávy