reklama
 
 

Fashion blogerky v hidžábu. Muslimky na internetu boří stereotypy o tom, že jsou staromódní

10. 5. 2016
Říkají si "hidjab bloggers". Módních blogerek jsou po celém světě tisíce, tyhle jsou ale něčím netypické - jejich neodmyslitelnou součástí je šátek zvaný hidžáb a další tradiční muslimské oděvy. V článcích a videích, které zveřejňují na internetu, chtějí celému světu ukázat, jak vypadají a žijí moderní muslimky. "Způsob, jakým o nás lidé přemýšlejí, je strašně staromódní," říkají.
Doporučujeme

Oblečení podle posledních trendů, barevné šátky, výrazný make-up a spousta doplňků. To není popis modelek z módního magazínu, ale obrázek moderních muslimských žen.

Čím dál více se otevírají světu a ukazují svůj život veřejně na internetu. Využívají pro to jak YouTube, tak módní blogy. Společně na nich chtějí bořit předsudky o tom, co to znamená být muslimkou.

Žádné ušlápnuté blogerky v nudných černých hábitech. Tyhle dámy jsou moderní, sebevědomé, budují si kariéru, žijí společensky, jsou věřící - a nebojí se o tom psát na blozích a mluvit ve videích. Inspirují se jimi nejenom čtenářky, ale i oděvní a kosmetické firmy, které tuší mezi muslimským obyvatelstvem velký finanční potenciál.

Seznamte se s některými "hijab bloggers".

Head on over to dinatorkia.co.uk for makeup details! Make sure you subscribe for blog updates! 😘

Fotka zveřejněná uživatelem D I N A T O K I O (@dinatokio),

Je březen 2015 a třetí kanál BBC vysílá dokument Muslim Miss World. Hlavní postavou je hezká mladá dívka, snad až příliš zaměřená na sebe sama. Je to Dina Torkia, šestadvacetiletá Angličanka egyptského původu.

Ještě než se světu představila v televizi a na internetu, studovala na univerzitě design. Ze školy ale po čase dobrovolně odešla, protože s šátkem na hlavě - tak jak to vyžaduje její víra - mezi ostatní nezapadala.

Našla si tedy práci v call centru a ve volném čase založila módní blog. "Je to pro mě způsob, jak ukázat světu, že i když nosíte hidžáb, můžete vypadat skvěle," vysvětlila deníku The Guardian. Z pouhého koníčku se do dvou let stala práce na plný úvazek, která ji přivedla mimo jiné k založení vlastní oděvní značky.

Dnes se o Dině mluví jako o jedné z nejznámějších blogerek s hidžábem ve Velké Británii a jak sama deníku potvrdila, je běžné, že ji lidé v ulicích Londýna poznávají a zastavují.

Full look from last weekend! #dinatokio

Fotka zveřejněná uživatelem D I N A T O K I O (@dinatokio),

Další blogerkou, která se nefotí jinak než v šátku či turbanu, je Ascia Al Faraj, v módním světě známá spíše jako Ascia AKF. V současnosti žije v Kuvajtu, ale v těle jí koluje také trocha americké krve.

Blog o osobním stylu spustila v roce 2012 spolu se svým mužem Ahmadem. "Založila jsem si ho v naději, že bych mohla napomoci společenské změně mezi arabskými ženami. Chci je povzbudit, aby byly v oblékání odvážnější, a přesto nevybočovaly z rámce morálních zásad islámu," řekla muslimskému magazínu Aquila Style.

A její snaha má očividně úspěch - za čtyři roky stačila nasbírat více než 1,7 milionu fanoušků na Instagramu a další tisíce na Twitteru a Facebooku. I ona se pustila do podnikání v módním byznysu. Na internetu prodává dětské oblečení pod vlastní značkou Desert Baby.

A Modified Marilyn Moment today in @toryburch! Ready for tonight 🇧🇭

Fotka zveřejněná uživatelem Ascia AKF (@ascia_akf),

Úspěchy v módním průmyslu slaví také britsko-japonská designérka a blogerka Hana Tajima. Nedávno si jí všimla známá japonská značka Uniqlo a požádala ji o spolupráci.

Výsledkem byla kolekce čítající 99 kusů přesně podle módní chuti a specifického vkusu Hany. Zpráva o spolupráci se jihovýchodní Asií šířila rychleji než zemětřesení a nezapomněly se o ní zmínit ani módní magazíny Vogue či Fashionista.

I když byly součástí kolekce hidžáby, Hana se dušovala, že její oblečení není určeno pouze muslimkám. "Je pro každého. Mně osobně se líbí myšlenka, že žena ze zcela jiného prostředí nebo s úplně jiným vkusem si o nějakém kousku z kolekce řekne: To by do mého stylu mohlo zapadnout, to bych mohla nosit," vysvětlovala na webu americké Vogue.

Studio daze.

Fotka zveřejněná uživatelem Hana Tajima (@hntaj),

West coast daze. Repost of @jamesfitzfranz for LS:N Global. #ransomltd

Fotka zveřejněná uživatelem Hana Tajima (@hntaj),

🌓

Fotka zveřejněná uživatelem Hana Tajima (@hntaj),

A ještě jedna celebrita mezi muslimskými blogerkami - dvaadvacetiletá Ruba Zia z Nizozemí. Začínala v roce 2013 jako takzvaná vlogerka (blogerka, která natáčí videa) na YouTube.

Její nejúspěšnější videa mají přes milion zhlédnutí, to nejpopulárnější si diváci pustili dokonce více než dvoumilionkrát. Většina těchto krátkých videí se točí kolem tradičního muslimského šátku: jak si hidžáb zajímavě uvázat, jakou barvu nebo potisk zvolit, jak se k němu nalíčit...

Když zrovna nesedí před kamerou, dělá modelku různým firmám, se kterými spolupracuje, pořádá akce pro své fanoušky nebo workshopy, na kterých osobně ukazuje, jak s hidžábem pracovat.

"Pro mladou ženu žijící na 'divokém západě' může být těžké najít dokonalou rovnováhu mezi vírou, módou a společností. To je důvod, proč chci inspirovat ostatní dívky, které se snaží najít svoji cestu životem, stejně jako já," komentuje důvod, proč se veřejně prezentuje na internetu. "Líbí se mi ukazovat, že způsob, jakým lidé přemýšlejí o muslimkách, je strašně staromódní," vysvětluje.

These staircase in Amsterdam😱 Bersha Scarf from @hazanahstore

Fotka zveřejněná uživatelem RUBA ZAI (@hijabhills),

Dressed up Turkish in Turkey with @esvabtasarim 😝

Fotka zveřejněná uživatelem RUBA ZAI (@hijabhills),

Throwback to this shoot with @bymerci 💋

Fotka zveřejněná uživatelem RUBA ZAI (@hijabhills),

Podívejte se na nejsledovanější video tutoriál Ruby na YouTube:

Beze slov. Ruba Zia ukazuje, jak si uvázat hidžáb. | Video: YouTube |  01:27
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama
    reklama