Toto je nový vizuál Galerie hlavního města Prahy. Používat se začne od příštího roku

Nový vizuál od Anymade Studia.
Vizuální styl Galerie hlavního města Prahy od Anymade Studia.
Foto: GHMP
Hana Slívová Hana Slívová
21. 9. 2017 18:22
Zakázku za 400 tisíc korun na novou vizuální identitu Galerie hlavního města Prahy získalo pražské Anymade Studio. Zvítězilo v konkurenci devadesáti návrhů. Galerie nový styl začne používat od roku 2018. Slibuje si, že tak vizuálně lépe sjednotí činnost všech sedmi budov, které k instituci patří.

Galerie hlavního města Prahy představila svoji novou grafickou podobu od Anymade Studia, které zvítězilo ve výběrovém řízení.

Ateliér, v němž působí Petr Cabalka a Filip Nerad a za sebou má například vizuály pro Dům umění města Brna či řadu knižních úprav, získá zakázku za 400 tisíc korun.

"Návrh nabízí perspektivu dobře zpracovaných aplikací vizuálu pro další on-line i off-line materiály," říká o vítězné práci porota, v níž zasedli jak zástupci galerie, tak odborníci - Petr Babák, Branislav Matis, Adéla Svobodová, Karolína Jirkalová a Jana Vinšová.

"Vizuální identita je rozpoznatelná, výrazná a galerii jednoznačně identifikuje při zachování dostatečného prostoru pro samostatné grafické řešení jednotlivých výstav, což pro galerii představuje ideální řešení. Je založena na nápaditém řešení loga, které mezi písmenem G a H otevírá prostor pro další vstupy - grafické, obrazové, textové."

Všechny návrhy je možné si prohlédnout v Colloredo-Mansfeldském paláci.

Ve starém stylu to už nešlo

Jednotný styl začne GHMP zavádět na začátku roku 2018. Stávající logo má od května roku 2015, nyní ho opustí, neboť neplnilo svůj účel.

"Dospěli jsme k názoru, že je potřeba vyhlásit soutěž, která se bude týkat sjednocení vizuálu pro všechny naše budovy, akce a tiskoviny," řekla během vyhlášení výsledků soutěže ředitelka GHMP Magdalena Juříková.

Otevřenou designérskou soutěž vyhlásila instituce společně s organizací Czechdesign letos v dubnu. Přihlásilo se 90 návrhů.

Pět finalistů ve druhém kole diskutovalo nad návrhy s porotou a rozpracovalo své vize do konkrétních případů využití jednotné vizuální identity. 

 

Právě se děje

před 53 minutami

Disney bude od zaměstnanců vyžadovat očkování

Walt Disney Company se přidala k firmám, které od svých zaměstnanců začnou vyžadovat očkování proti nemoci covid-19. "Očkování je nejlepší nástroj, kterým můžeme celosvětovou pandemii dostat pod kontrolu a ochránit naše zaměstnance," vysvětlil agentuře AP mluvčí společnosti, jež provozuje zábavní parky, televize, filmová studia i vydavatelství.

Zaměstnancům, kteří dosud očkovaní nejsou, Disney poskytne 60 dnů na to, aby se nařízení přizpůsobili. Po dohodě s odbory rovněž firma oznámila, že očkování bude vyžadovat od všech budoucích pracovníků. Stejně jako Disney hodlají očkování od zaměstnanců vyžadovat firmy Walmart, Google, Facebook, Twitter, Uber, Lyft nebo noviny Washington Post. Podobné opatření, byť zatím ne plošně pro všechny pracovníky, zavádí i videotéka Netflix.

Zdroj: AP
Další zprávy