Galerie hlavního města Prahy představila svoji novou grafickou podobu od Anymade Studia, které zvítězilo ve výběrovém řízení.
Ateliér, v němž působí Petr Cabalka a Filip Nerad a za sebou má například vizuály pro Dům umění města Brna či řadu knižních úprav, získá zakázku za 400 tisíc korun.
"Návrh nabízí perspektivu dobře zpracovaných aplikací vizuálu pro další on-line i off-line materiály," říká o vítězné práci porota, v níž zasedli jak zástupci galerie, tak odborníci - Petr Babák, Branislav Matis, Adéla Svobodová, Karolína Jirkalová a Jana Vinšová.
"Vizuální identita je rozpoznatelná, výrazná a galerii jednoznačně identifikuje při zachování dostatečného prostoru pro samostatné grafické řešení jednotlivých výstav, což pro galerii představuje ideální řešení. Je založena na nápaditém řešení loga, které mezi písmenem G a H otevírá prostor pro další vstupy - grafické, obrazové, textové."
Všechny návrhy je možné si prohlédnout v Colloredo-Mansfeldském paláci.
Ve starém stylu to už nešlo
Jednotný styl začne GHMP zavádět na začátku roku 2018. Stávající logo má od května roku 2015, nyní ho opustí, neboť neplnilo svůj účel.
"Dospěli jsme k názoru, že je potřeba vyhlásit soutěž, která se bude týkat sjednocení vizuálu pro všechny naše budovy, akce a tiskoviny," řekla během vyhlášení výsledků soutěže ředitelka GHMP Magdalena Juříková.
Otevřenou designérskou soutěž vyhlásila instituce společně s organizací Czechdesign letos v dubnu. Přihlásilo se 90 návrhů.
Pět finalistů ve druhém kole diskutovalo nad návrhy s porotou a rozpracovalo své vize do konkrétních případů využití jednotné vizuální identity.