Sportem a LCD Soundsystemem ku zdraví

Jan Šprincl
7. 11. 2006 11:00
New York  - Obuj si Nike+, zapoj iPod Sport Kid, kup si nás přes iTunes a vyraž vstříc zdraví. LCD Soundsystem vstoupili do světa byznysu.
Foto: Aktuálně.cz

Nová deska vzývaných elektroniků LCD Soundsystem, kteří našli vřelou odezvu s loňským eponymním dvojalbem, je jediná skladba s názvem 45:33 Nike+ Original Run.

45:33 je délka DJ mixu, který připravil James Murphy, šéf LCD Soundsystem a labelu DFA, na zakázku sportovní firmy Nike. Skladba se nedá koupit jinak než přes iTunes za 9.99 dolarů a je určena pro sportovní vyžití.

Nike už dříve v reklamních kampaních použila populární písně jako Revolution od Beatles nebo mix Presleyho A Little Less Conversation. Nahrávku v podobě DJ setu, který není primárně určený k tanci nebo poslechu, ale LCD Soundsystem připravili jako první.

Foto: Aktuálně.cz

"Když jsem sám běhal, došlo mi, že tvrdá a rychlá hudba, která vás žene kupředu, není zrovna to pravé. Často je lepší hledat v běhu jeho uvolněnější část," filozofuje Murphy nad joggingem, " tu chvíli, když se smířlivě rozhlížíte kolem sebe, spíš než neustále myslet na to, jak skvělou věc děláte pro zdraví."

Murphy natočil set, který má klubovou chill out atmosféru: po úvodní hře syntetizátorů se změní v disko s klávesami a zpěvem "Hey! Your love away from me!" ve smyčce. Kolem desáté minuty hudba dostává výraznější groove, po dalších pěti minutách už převládne elektronika následně doplněná o hispánské rytmy s nádechem sedmdesátých let.  Poslední čtvrt hodinu otevírá ostrá trubka a počítačem upravené hlasy v bláznivém tempu. Končí se dlouhým ambientem.

45:33 rozhodně neurazí ani jako podkres neaktivního večírku, doplněk holotropního dýchání nebo drogové meditace.

Pravidelné pobíhání po asfaltu nebo lesních cestách se dá dobře prodat, ale nové boty, oblečení a další doplňky už nestačí. Nike proto spojila své síly i s firmou Apple a tahounem jejího byznysu, přehrávačem iPod.

Foto: Aktuálně.cz

Nike nabízí Sport Kid s malým senzorem, který se dá dovnitř boty a dálkově propojí s přehrávačem. V něm pak běžec díky Nike softwaru nastaví svoje míry a délku (nebo čas), kterou chce strávit sportováním - a přístroj mu sám vygeneruje vhodnou zvukovou kulisu, aby rychlejší skladby prostřídala místa pro odpočinek, a změří zničené kalorie. Do uší si lze také pouštět i hlas nesmlouvavého trenéra a doma na počítači pak kontrolovat uběhnutou vzdálenost za daný termín, čas tím strávený a vůbec svoji fyzickou kondici.

Navíc z iTunes, oddělení Nike Sport Music, je možno stáhnout speciální sportovní mixy nebo výběr doporučený některými sportovci spojených s firmou - cyklista Lance Armstrong si potrpí na Red Hot Chili Peppers, U2, Coldplay, Matysiahu a samozřejme Sheryl Crow. Tenistka Lindsay Davenportová má při sportu ráda Muse, Gwen Stefani, Courtney Love nebo post-punkové Bush.

Umělci často za dobrý peníz prodávají své písně do reklam, ale když to provede výstavně nekomerční persona, je z toho vždycky haló - ať to byl Múm a jejich I´m 9 Today pro Sony, Walk on the Wild Side od Lou Reeda pro motorky Honda nebo skladba Angel od Massive Attack pro Adidas.

Teď kritikům nahráli na smeč LCD Soundsystem,  kteří do to dotáhli ještě dál -  komponují na objednávku. Snad budou firemní giganti tak osvícení jako kdysi královské dvory.  

 

Právě se děje

Další zprávy