Praha - Unavení z těžkého dne v práci? Nebo lépe: unavení a znudění z běžného týdne
v práci? Nebo měsíce? Koncert hamburského dua ve čtvrtek v Paláci Akroplis nabízí ideální možnost zapomenout.
Ačkoli pocházejí z města u ústí Labe, které se pyšní největší koncentrací milionářů v Německu a proprší tu 300 dnů v roce, Jens Mölle a İsmail Tüfekçi produkují hudbu, jež krásně zapadá do katalogu francouzského labelu Kitsuné.
V portfoliu vydavatelství, které vzniklo jako odnož módní značky a stalo se záhy výkladní skříní nové elektronické scény a nu-rave, najdete mimo jiné Hot Chip nebo Fox n´Wolf.
Zakladatel labelu Gildas Loaëc přišel za kluky z Digitalism s nabídkou hned poté, co uslyšel jejich první singl Idealistic z roku 2004.
Sice ten track vznikal ve válečném bunkru, kam nepronikalo denní světlo, a čpěl zatuchlinou, ale dokázal shrnout to, co se záhy stalo pro novou scénu podstatné: taneční rytmus, silná basová linka, zkreslený zvuk kytar a vokální linka postavená jen na sloganu.
Digitalism - Zdarlight
Pamatujete si to z dob před deseti lety, francouzský house atd... Ovšem v časech, kdy si kreativita Daft Punk spolu s invencí Chemical Brothers už dávno užívají společnou neplacenou dovolenou někde v Tichomoří, dokázali právě Digitalism s Justice vrátit jednoduché formuli znovu funkci.
A spolu s Justice se vidí i jako zástupci nové producentské generace, která bude střídat Basement Jaxx, Daft Punk nebo Prodigy. Velkohubé? Možná. Reálné? Co by ne.
Digitalism se do vlastní tvorby pustili především proto, že ti dva DJové, kteří se potkali v obchodě s vinyly, neměli dost skladeb, jež chtěli pouštět a které by na parketu zabíraly.
I proto začali nejdřív produkovat remixy, které i dnes tvoří plnohodnotnou paralelní linii jejich tvorby. Přepracovali White Stripes, The Futureheads, Depeche Mode i The Cure, jejichž totální re-edit Fire In Cairo vydali coby Digitalism In Cairo na debutu Idealism.
A tak můžete vsadit na některá "nekritická" kritická prohlášení, že Idealism obsahuje více památných momentů a chytlavých motivů než poslední alba Bloc Party a Futureheads dohromady a vyrazit do Akropole.
Čtvrteční večer skýtá čarokrásnou naději na to několik minut třást končetinami i hlavou, jako byl se psal rok 1997.
Ale pozor, i Digitalism dokáží dát na problémy jenom zapomenout a překrýt je kamufláží bezstarostnosti na malou chvíli; nečekejte žádné vyhlídky na vyřešení.