Londýn - Adele a Duffy - dvě mladičké soulové zpěvačky surfující na vlně, která možná byla příliš nezvladatelná pro Amy Winehouse. To jsou vítězné tipy znějící jako televizní show ze 60. let, jež vzešly z ankety o nejžhavější hudební talenty pro rok 2008.
BBC oslovila téměř 150 osobností spojených s hudebním děním v Británii, jako jsou novináři z Guardianu, Mojo, NME, i-D, Q, editoři BBC Radio 1 a MTV nebo organizátoři festivalu Glastonbury.
Obdobná sestava čichačů trendů vynesla v minulém roce na první místo zpěváka Miku, jehož album bylo loni v Británii třetí nejprodávanější, a do desítky vecpala ještě následně adorované Klaxons, Enter Shikari, Just Jack nebo Cold War Kids. Už vzhledem k tomu že stojí za to si jejich výběr minimálně prověřit.
Devatenáctiletá písničkářka Adele, kterou média titulují právě jako novou Amy Winehouse, začala krátce po maturitě vystupovat sólo i coby předskokanka Jacka Peñate i Jamieho T a Devendry Banharta. Odtud byl jen krůček k modelu kariéry, který definovala Lilly Allen: rostoucí počet kamarádů na MySpace zajistí zájem médií a následnou smlouvu s labelem XL.
Třiadvacetiletá velšská zpěvačka Duffy vcelku symptomaticky pracovala jako servírka. Za jejím dnešním soundem, který bývá přirovnáván k projevu Dusty Springfield, stojí někdejší kytarista kapely Suede Bernard Butler. Spolu s s Davidem McAlmontem se podílel i na jejím debutu Rockferry, jenž má vyjít začátkem března.
Třetí se v hlasování pro rok 2008 umístilo na MySpace prověřené indie-popové duo The Ting Tings a za nimi Glasvegas, o nichž NME tvrdí, že mají nejchytlavější debutový singl od doby Arctic Monkeys.
Pátí jsou dance-punkoví Foals z Oxfordu. Jejich kredit zvyšuje kaft , že debut Antidotes chystaný na březen jim produkoval David Sitek z TV On The Radio jinak také oblíbený producent Yeah Yeah Yeahs nebo Liars.
Šestí Vampire Weekend z Brooklynu jsou popisovaní slovy kdyby The Strokes hráli coververze Paula Simona.
Joe Lean and the Jing Jang Jong si pozici budovali předskakování Babyshambles a Kaiser Chiefs. Black Kids z Floridy, kteří ještě nemají kontrakt s žádným vydavatelstvím a pořád sázejí na internetovou šuškandu, kombinují indie s popem 80. let jako kdyby si Arcade Fire pořídili zvuk Human League.
Desítku uzavírají další dvě brooklynské akvizice elektro-popové duo MGMT (čtěte jako Management) a zpěvačka Santogold, jejíž projev je umírněnější mix M.I.A. a Karen O z Yeah Yeah Yeahs.
V podobné odborně koncipované porotě je vždycky na ráně otázka, jestli byla dřív slepice nebo vejce - a čemu zrovna kapely vděčí za to privilegium, že se dostaly do výběru.
Ovšem k mimořádně silnému vlivu zúčastněných médií je evidentní, že o zmíněných interpretech tak jako tak uslyšíme.