Woody Allen se u soudu o své soukromí bát nemusí

Pavel Turek, tur
18. 5. 2009 9:45
American Apparel mění strategii obhajoby
Foto: Aktuálně.cz

New York - Pondělní soudní proces, v němž Woody Allen žaluje největšího amerického textilního výrobce American Apparel, se obejde bez svědectví režisérovy bývalé partnerky Mii Farrow i současné manželky Soon-Yi Previn.

Režisér si může oddychnout - jak se dalo čekat podle tiskového prohlášení šéfa American Apparelu Dova Charneyho z minulého týdne.

Nemusí se totiž bát "taktiky spálené země," jak označil plány právníků losangeleské textilky, kteří chtěli prezentovat před soudem jeho soukromý život včetně aféry z roku 1992, kdy jeho tehdejší partnerka a herečka Mia Farrow zjistila, že má poměr s jejich nejstarší adoptovanou dcerou Soon-Yi Previn.

Foto: Ondřej Besperát
Čtěte také:
Woody Allen se soudí o image, kterou už dávno ztratil

Záměrem obhajoby ještě před měsícem bylo ukázat, že image newyorského filmaře rozhodně nemá hodnotu 10 milionů dolarů, které požadoval jako kompenzaci za to, že American Apparel na dvou svých prodejnách v Los Angeles a New Yorku po dobu týdne vyvěsil billboard s režisérem v rabínském oděvu a s falešným plnovousem.

Jedná se o fotografii z oscarového filmu Annie Hallová a American Apparel ji ve spojení s vlastním logem použil bez Allenova souhlasu, což potrefený označil za "hnusné" a "infantilní".

Dov Charney v reklamě na svůj vlastní výrobek
Dov Charney v reklamě na svůj vlastní výrobek | Foto: Pavel Kroulík

Poté, co minulý týden Dov Charney na blogu American Apparelu napsal, že k Woody Allenovi chová hluboký respekt, že mu režisér vždy byl inspirací a že nikdy nezamýšlel hrabat se v jeho soukromí, se celá situace obrátila.

Ve čtvrtek už právník American Apparelu Stuart Slotnick deklaroval, že firma nemá v úmyslu přivést k soudu ani jednu z žen. Firma tak mění strategii: místo agresivní kampaně demonstrující Allenovův bezcenný mediální obraz hodlá obhajobu postavit na prvním dodatku ústavy o svobodě slova.

"U soudu objasníme, jak byl obraz z Annie Hallové použit coby komentář k tehdy probíhající veřejné diskuzi," dodává Slotnick. American Apperal a Dov Charney nyní prohlašují, že billboardy s Woody Allenem nebyly reklamou na firmu, ale prostou reakcí na to, jak americký tisk propíral několik souběžných obvinění Dova Charneyho ze sexuálního obtěžování bývalých zaměstnankyň.

Dov Charney
Dov Charney | Foto: Aktuálně.cz

Stejně jako postava Alvy Singera v Allenově filmu, i Charney prý cítil, že je vnímán negativně kvůli žalobám ze sexuálního obtěžování, uvádí nově obhajoba.

"Nejenže se Charney cítil duchovně spřízněný se situací, již ta postava prožívá. Ale také se identifikoval s veřejným skandálem, který sužoval Allenův soukromý život," tvrdí.

American Apparel je v současnosti nejúspěšnější americkou oděvní firmou, která si reputaci vybudovala na silně etických základech. Na rozdíl od drtivé většiny ostatních výrobců oděvů se rozhodla nepřesunout výrobu do asijských robotáren, kde tamní šičky pracují za nižší než minimální mzdu.

Celá továrna počínaje švadlenami a konče vedením sídlí v Los Angeles a její zakladatel, podnikatel židovského původu Dov Charney, poskytuje svým zaměstnancům v branži nadprůměrný plat, možnost doškolovacích kurzů plus zdravotní pojištění - což dělá z AA v kontextu Spojených států výjimečně velkorysého zaměstnavatele.

 

Právě se děje

Další zprávy