Praha – Tento týden dorazí do českých kin sci-fi Šílený Max: Zběsilá cesta. Snímek se také bude promítat mimo soutěž na festivalu v Cannes, již nyní si však získal nadšené ohlasy kritiků.
Série v 80. letech proslavila Mela Gibsona, který ztvárnil titulní roli. Nového pojetí se ujal George Miller, který natáčel původního Šíleného Maxe (1979), Šíleného Maxe 2 – Bojovníka silnic (1981) a trojku s podtitulem Dóm hromu (1985).
Recenze na postapokalyptickou sci-fi, kde Gibsona v hlavní roli nahradil Tom Hardy, nešetří chválou. Ve filmu dostává také značný prostor Charlize Theron coby nakrátko ostříhaná postava jménem Furiosa, která prchá před tyranem Immortanem (Hugh Keays-Byrne).
Na stránce RottenTomatoes, která je agregátorem filmových recenzí, má nyní snímek průměrné hodnocení 9/10. Justin Chang z Variety napsal: "Miller je čarodějným strůjcem pekla na plátně a ve dvou dlouhých sekvencích na začátku a konci Zběsilé cesty to povyšuje na vzácnou úroveň akční nirvány, kde se filmařova naprostá nevázanost v každém detailu stává jedním z potěšení publika."
Todd McCarthy z The Hollywood Reporter chválí obsazení Toma Hardyho, který je dle něj ideální náhradou Mela Gibsona, a lze si jen těžko představit někoho jiného. Režisér dle jeho slov dobře zvládl delší stopáž: "První dva díly Maxe mají kolem 90 minut a chce to odvahu a sebejistotu, abyste natočili dvouhodinový film, který je přímočarou honičkou s minimem dialogů. Ale Miller to zvládl tím, že přišel s mnohými novými prvky, aby akce byla stále podmanivá".
To je dle recenzenta např. šílený heavymetalový kytarista, který je připevněný k jedné z vrtných souprav Citadely a jehož pronikavý řev a schopnost vrhat ohnivé plameny perfektně vyjadřují extrémnost světa.
Ian Nathan z The Empire udělil filmu maximální hodnocení a mj. vyzdvihnul výkon Charlize Theron. Napsal, že film je skutečně kinematografický zážitek a režisér vytvořil symfonii destrukce, která vám zavaří mozek. Zmiňuje, že jakmile se Furiosa vydá do Pustiny, není tu žádný prostor na uvažování o logice či motivacích – a nezáleží na tom. "Film se nalézá v permanentním stavu krize," dodává Nathan.