Praha - Šest hodin nepřetržité projekce pěti set reklamních spotů. To je náplň druhého domácího ročníku Noci reklamožroutů, která probíhá už ve 160 městech 47 států . Pražské projekce se konají 23. a 24. listopadu , 30. listopadu se akce zstaví v Brně.
Výběr zahrnuje spoty vyrobené od roku 1898 do současnosti a přináší reklamy z více jak šedesáti zemí. Současné trendy, klasiku 60. let i opravdové vykopávky.
"Loňský ročník měl velký úspěch, proto jsme pro české diváky připravili bonus: show se bude na místo jednoho večera konat hned třikrát, z toho jednou v Brně. Doprovodný program jsme rozšířili o módní přehlídku i balet na kolech," říká organizátorka akce Petra Lamlová.
Akci založil v roce 1981 Jean Marie Boursicot; z Francie se jeho sbírka reklam rychle rozšířila do zbytku světa, do Moskvy, Mexico City i Hongkongu. V Česku se show zatím usídlila v Praze a Brně; ke zhlédnutí nabízí podle pořadatelů to nejlepší i nejhorší ze světové tvorby.
Letošní kolekce populárního sběratele měla světovou premiéru v červnu v Bukurešti.
V Praze se akce uskuteční ve všech deseti sálech Palace Cinemas Slovanského domu a projekce doprovodí produkce DJs Expresradia, soutěže, barmanská a biker´s show. Připravena je výstava Jak vzniká reklama.
"Doprovodná výstava je rozdělena na dvě části," říká k tomu ředitel Asociace komunikačních agentur Jiří Janoušek. "První část popisuje vývoj a přípravu mediální kampaně špičkové agentury Mark BBDO, druhá prezentuje jedenáct projektů z oblasti sociální reklamy."Obdobný program včetně afterparty čeká i na reklamožrouty v Brně. Zde se projekce uskuteční v sedmi sálech Palace Cinemas Velký špalíček.