Začíná se ovšem svižně. V 80. letech, kdy se Karla s nezaměnitelně natupírovanou ofinkou seznámí se svým budoucím manželem Paulem. Pak předvede tahle atraktivní dvojka sexuální výstup před očima udiveného druhého páru a filmová rekonstrukce se rozjede naplno.
To od chvíle, kdy Karla manželovi předhodí svou šestnáctiletou panenskou sestru Tammy, přes znásilnění a zabití dvou unesených dívek až po Karlinu zradu. Po jednom zvláště brutálním Paulově útoku jde proti němu vypovídat, čímž začíná jejich pád.
Příběhy podle skutečných událostí se potýkají s problémem, že jejich pointa je známá už předtím, než padne první klapka. A tak v Bestii Karle žádné tajemství odhalit nelze, respektive tvůrci se o nic takového ani nesnažili.
Infobox
- Kdo byla Karla Homolka? - bestiální vražedkyně českého původu spolu se svým manželem zavraždila několik dívek. V Kanadě je pár považován za nejbrutálnější zabijáky moderní historie.
Jen postupují od jedné vraždy k další stejně jako jejich hrdinové. Než se stačíte rozhlédnout, následuje další mord nebo něco podobného. Pro jistotu se o tom ještě chvíli mluví v dosti lakonickém stylu: "Kde jsi byl?" "Znásilnil jsem jednu holku, tuhle bundu jsem jí vzal, jdu to spálit."
Film se vlastně ani netváří, že je aspoň onou objektivní rekonstrukcí. Postupně dává divákovi čím dál méně na výběr a snaží se ukázat Karlinu "lidskou tvář". Naše Češka věčně a trpně přihlíží běsnění manžela, který ji sem tam uhodí, zkope, shodí ze schodů, zavře do sklepa nebo aspoň zfackuje.
Běh událostí rámuje výpovědí Karly před soudním psychologem, jenž má posoudit, zda je zralá pro propuštění. Film osvěžují záběry z home videa. Paul byl nadšeným amatérem; natáčel si své brutální činy, ale častěji jsou tu vidět "šťastné okamžiky ze života".
Karlina tvářička by mohla pěkně kontrastovat s brutalitou jejích činů, to by ale nemohla být prezentována právě jako oběť, která byla k vraždění prakticky přinucena. Pod povrchem možná prosvítá Karlina patologická závislost na Paulovi, možná motivace ("nechtěla jsem ho ztratit") a její naivita. Ale jen prosvítá.
Vše tu je v rukou Paula, ovšem jeho představitel nemá dostatek "záporáckého charismatu", aby utáhl roli zosnovatele všeho zla, které tenhle film obsahuje. Jeho repliky s hrůzným obsahem nejsou ani démonické, ani hrůzně všední, ale působí spíš směšně. Jako ta po rozřezání těla jedné z obětí: "K nevíře, jak měla lehkou hlavu. Musel jsem ten beton natřít načerno, byly vidět vlasy."
A každopádně jimi končí veškerá senzačnost. Diváci navnazení zmínkami o perverzních sexuálních praktikách a brutalitě musí jít o film dál. Bestie Karla je sice přístupná až od osmnácti, ale amatérsky hrané a natočené rekonstrukce z pořadu Na stopě působí hrozivěji.
Od vražd uběhlo patnáct let a 4. července to bude rok, co byla skutečná Karla podmínečně propuštěna z vězení. Psychologové ji označili za osobu nadprůměrně inteligentní a manipulativní. Nejspíš ovlivnila i tvůrce filmu, jinak si tuto její glorifikaci vysvětlit nelze.
Bestie Karla (Karla), USA 2005. Scénář Joel Bender, Manette Rosen, Michael D. Sellers, režie Joel Bender, kamera Charles Mills, Brandon Trost, hrají Laura Preponová, Misha Collins, Cherilyn Hayres a další. 99 minut, distribuce Bioscop.