reklama
 
 

Vidí hutě jako dinosaury, kterým hrozí vyhynutí. Český fotograf za nimi jezdí po celém světě

19. 7. 2018
Podle toho, co Viktor Mácha fotí, byste jen těžko uhodli, že má za sebou studium teologie a religionistiky. Od roku 2006 totiž na vlastní náklady cestuje po světě a dokumentuje závody těžkého průmyslu, jakými jsou železárny, ocelárny, válcovny, kovárny, slévárny nebo koksovny. Nyní své snímky vystavuje v pražské Nikon Gallery.

Máchův fotografický archiv v současné době obsahuje snímky několika stovek hutí od amerického Středozápadu po asijskou část ruského Uralu. Souběžně již několik let spolupracuje s Výzkumným centrem průmyslového dědictví pod Fakultou architektury ČVUT v Praze a Národním památkovým ústavem v Ostravě.

Jeho fotografie si za cíl kladou jediné - objektivní dokumentaci krásy těžkého průmyslu a nenávratně mizejících technologických procesů spjatých s výrobou a zpracováním kovů. Je totiž možné, že naše generace bude jednou z posledních, která tento fascinující svět temně dunících továrních hal na vlastní kůži pocítí.

Levná čínská ocel, politicky motivovaná touha po zelenějších kontinentech i převratné pokroky technologií výroby posledních let mění náš svět k nepoznání.

Průmyslová revoluce skončila a dinosauři v podobě majestátních vysokých pecí a kovově vrzajících těžních věží jsou před vyhynutím.

S postupným útlumem průmyslu nám před očima mizí i podstatná součást kultury, která spoluutvářela celé 20. století. Možná že zanedlouho budou Máchovy industriální fotografie posledním svědectvím těžkého průmyslu minulého století.

O výstavě

autor: Foto | 19. 7. 2018

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama