Vynálezce stroje tvrdí, že je aerodynamičtější než běžný bicykl. "Jezdcovo tělo je v poloze, jako kdyby plaval ve vodě. Umožňuje mu to vyvinout větší sílu na pedály a točit nohama rychleji," říká John Aldridge.
Za další přednosti této konstrukce považuje firma nižší těžiště, které podle ní zajišťuje vyšší bezpečnost cyklisty. Kolo má také jiné převody než běžný bicykl. Na velkém převodníku má 60 zubů, což je více než u silničního kola. Kazeta je pak osazena běžnými pastorky o velikosti 11 až 36 zubů. To samozřejmě umožňuje dosáhnout vysokých rychlostí.
Podle vynálezce je Bird of Prey bezpečnější. "Nemůžete třeba přepadnout přes řidítka, když prudce zabrzdíte," vysvětluje. A pochvaluje si také komfort. "Co může být pohodlnější než ležet?" ptá se.
Kolo se vyrábí v továrně v kalifornském Carlsbadu, ovšem jeho cena není lidová, a to ani z pohledu Američanů. Bird of Prey totiž vyjde na 4800 dolarů, což je v přepočtu něco málo pod 110 tisíc Kč.