První měsíc od otevření přešlo po světově nejdelším visutém mostě pro pěší v Dolní Moravě 45 tisíc lidí.
Díky masivní propagaci včetně státní agentury CzechTourism atrakce láká turisty z celého světa, konstatoval marketingový manažer skicentra Sněžník v Dolní Moravě Tomáš Drápal.
"Kromě češtiny a polštiny, která tady před covidovou dobou byla naprosto normální, se nyní přidala holandština, němčina, angličtina. Jsou tu auta z Nizozemska, Belgie, Francie, Velké Británie, je tady také hodně Japonců. Má to skutečně světový přesah," uvedl Drápal. Podle něj turisté, kteří v Česku navštěvují nejznámější památky v Praze či Kutné Hoře, neváhají udělat si krátký výlet i do Dolní Moravy.
Most se otevřel 13. května. Ve výšce 95 metrů překonává údolí Mlýnského potoka z horského hřebene Slamník na hřeben Chlum. S délkou 721 metrů překonává dosud nejdelší visutou pěší lávku, která je v Portugalsku nedaleko města Arouca na sever od Lisabonu (měří 512 metrů).
Podle Drápala přináší Sky Bridge rovněž synergický efekt pro další turistické atraktivity v oblasti. Zvyšuje se zájem o vyhlídkovou věž Stezka v oblacích v areálu střediska, kterou v minulosti navštívilo i 300 tisíc lidí ročně, turisté míří ke klášteru na Hoře Matky Boží u blízkých Králík nebo do objektů Muzea československého opevnění v Králické pevnostní oblasti.
Už před dokončením stavby budil most nevoli u ochránců přírody, kterým se dlouhodobě nelíbí, že nové atrakce lákají do oblasti čím dál více turistů a obec podle nich může "brzy vypadat jako Špindlerův Mlýn". Část obyvatel Dolní Moravy se zase obávala zvýšeného pohybu lidí a neúnosného provozu v obci.