Vrtící se gymnasté Genzer a Suchánek vyhráli. Natočili nejlepší reklamu na YouTube

ČTK ČTK
7. 5. 2024 12:10
Nejúspěšnějším reklamním videem na české verzi serveru YouTube se za loňský rok stal spot Penny s Michalem Suchánkem a Richardem Genzerem "Zacvičili jsme s cenami".
Richard Genzer a Michal Suchánek.
Richard Genzer a Michal Suchánek. | Foto: Profimedia.cz

Nejúspěšnější spot pro Penny je podle Petra Houzara, který má kampaně na YouTube na starosti, příkladem mixu všech atributů. Jde o klasický 30 vteřinový spot, který pracuje s vtipem, známými tvářemi a hudbou. Video Škody je zase příklad obsahového marketingu. Spot McDonald's o sladkokyselé omáčce pak úspěšně zacílil na mladší generaci Z.

Druhé místo obsadila Škoda Auto za spot s Ondřejem Vetchým k elektromobilitě a třetí místo McDonald’s za video "Kuře s broskví v kelímku". Vyplývá to z žebříčku YouTube Ads Leaderboard, který rok srovnává úspěšnost reklamních spotů na základě počtu zhlédnutí a interakce diváků.

Video: Aktuálně.cz

"Úspěšné reklamy na YouTube mají historicky několik shodných rysů. Tím nejzákladnějším je humor, dále známé osobnosti a hudba. Audio složka je důležitá, protože 97 procent videí na YouTube si lidé pouští se zapnutým zvukem. Hudba pomohla několika spotům, proto na tvůrce reklam apelujeme, aby pracovali s voice-overem - například branding ve voice-overu patří mezi nejefektivnější," řekl také Houzar pro server Mediaguru.

Na dalších místech žebříčku skončily Fio Banka, T-Mobile, Kaufland nebo Air Bank. První desítku uzavírají Relax, Tiger Energy Dring a Maybelline.

 

Právě se děje

Další zprávy