Zpackaná reklama na Moravu? Facebook se baví, kraj se hájí

Zuzana Mocková Zuzana Mocková
25. 5. 2015 18:04
Veřejná zakázka pro Jihomoravský kraj je terčem kritiky na sociálních sítích. Reklamní spot, který má nalákat turisty, vyznívá amatérsky.
Propagační video Jihomoravského kraje | Video: YouTube

Praha  Propagační video Jihomoravského kraje začíná obrazem tančící rodiny před zámkem Lednice a pro stovky lidí na sociálních sítích by to byla naprosto nezajímavá reklama, kdyby se v každém následujícím záběru nesvíjel další a další turista před moravskou pamětihodností.

Veselého spotu si okamžitě všimli lidé na internetu a rozhostila se diskuse o profesionalitě autora a soudnosti pověřených úředníků. "Jihomoravský kraj, největší pěstitel marihuany v zemi, se konečně rozhodl vytvořit propagační video,“ komentuje prezentaci kraje známý český výtvarník Maxim Velčovský.

Jak autor, tak kraj si za výsledným produktem, který prošel veřejnou soutěží, stojí. "Záměr spotu byl ukázat jižní Moravu jako pohodový kraj s různými možnostmi vyžití, a to se povedlo. Video je jiné než většina unylých spotů o regionech, to z něj však nedělá video špatné. Jde o dynamický a kreativní videospot, což bylo záměrem,“ řekl Aktuálně.cz náměstek hejtmana Jihomoravského kraje Václav Božek.

Zakázku na natočení videa získalo Studio Cinebonbon Lukáše Garguláka, který tančící důchodce, teenagery i cyklisty situoval do známých jihomoravských lokalit. Video pak doplnil sloganem: "Jihomoravský kraj, místo, kde budete šťastni.“

"Cílem videa bylo sdělit divákům, že jižní Morava je místo, kde vládne pohodová atmosféra, kterou si tu může užít opravdu každý díky jihomoravské pohostinnosti a přátelskosti,“ řekl pro iDnes Gargulák. Ten je mimo jiné podepsaný také pod spotem Miluji tě, mé VUT,  který vyvolal silné reakce na internetu.

Mnozí komentující na sociálních sítích se ale spotem baví a upozorňují, že případné zájemce o pobyt na Moravě může video spíše odradit. Zhlédnout ho má v rámci kampaně na 660 tisíc lidí, a to ve vybraných kinech po celé České republice, kde se také uskuteční s návštěvníky dotazníkové šetření. Kraj tak chce získat zpětnou vazbu.

Jak uvádí náměstek Božek, hodnoticí komise se při výběru vhodného tvůrce videa řídila v první řadě nabízenou cenou, která ve výsledku činila 132 tisíc korun bez DPH. Dalšími kritérii byl scénář, tematické zaměření spotu a reklamní slogan.

Sexistické reklamy považuje česká společnost často za normální, říká feministka Jana Smiggels Kavková. Tvůrci kampaně tvrdí, že ukázali na to, že žena je v motorkářském světě vnímána jako přívěsek. | Video: DVTV
 

Právě se děje

Další zprávy