Londýn - Kniha s názvem Girl Online, která cílí na mladé publikum, přepsala dosavadní rekordy prodejnosti na britském knižním trhu a předčila dokonce i knižní velikány J. K. Rowlingovou nebo Dan Browna. Stala se i nejlépe prodávanou knížkou roku a knihkupci předpovídají, že bude hitem letošních Vánoc. Přestože se během prvního týdne prodalo přes 78 tisíc výtisků, objevily se zvěsti, že titul nenapsala blogerka Zoella.
Zoella, vlastním jménem Zoe Elizabeth Sugg, patří mezi největší YouTube hvězdy současnosti. Její kanál odebírá přes šest a půl milionu fanoušků, videa věnovaná primárně módě dosahují milionových zhlédnutí.
"Je to tak úžasný pocit. Jsem opravdu vděčná všem, kteří si koupili moji knihu. Celý rok byl vzrušující a tenhle úspěch je jeho vyvrcholením," dodala Zoella na konto rekordního prodeje. Jak se později ukázalo, má to malý háček.
Obrovský úspěch debutového díla vyvolal kromě nadšených novinových titulků i vlnu spekulací zpochybňujících její autorský podíl na knize. Ty se nakonec potvrdily.
Se psaním mi pomohli. Příběh je ale můj
Autorství Siobhama Curhama potvrdilo i prohlášení vydavatelství. "Hlavní úlohou našeho nakladatelství bylo a je hledat nové talenty a pomoci jim převyprávět jejich příběhy tak, aby měly tu nejpřijatelnější formu pro čtenáře," uvedl tiskový mluvčí a dodal: "Na své knize pracovala Zoe s odborným redakčním týmem, který jí pomáhal vytvořit podmanivý příběh."
"Každý potřebuje na svém začátku pomoct. Námět a postavy z knihy jsou ale z mojí hlavy. Děkuji všem, kteří mě podporují a mají radost z úspěchu mojí knihy," napsala pak Zoella na Twitteru.
Využití profesionálních spisovatelů pro beletrii určenou pro mladé nebo sepsání příběhů celebrit je běžnou praktikou využívanou řadou vydavatelství, brání se nakladatel.
Zoella pod vlivem událostí oznámila, že končí s internetem. "Udělám si na několik dní pauzu. Internet mi totiž kalí mysl," napsala svým fanouškům.
Zoella začala s video blogem v roce 2009, krátká videa o módě zveřejňovaná na YouTube přilákají měsíčně až 12 milionů lidí.