Řídicím orgánem tohoto programu je Ministerstvo dopravy, které tuto roli vykonává prostřednictvím Odboru fondů EU. Přímo v Královéhradeckém kraji bylo prostřednictvím 29 projektů rekonstruováno nebo postaveno přes 84 kilometrů silnic či železničních tratí.
Tyto významné projekty zlepší v našem kraji dopravní dostupnost, pohodlí cestujících, bezpečnost i plynulost dopravy a také přispějí k lepší kvalitě ovzduší. Níže jsou vybrané projekty z Královéhradeckého kraje, které byly podpořeny z prostředků EU v rámci OP Doprava.
Silniční projekty
Cestování mezi Hradcem Králové a Pardubicemi je o něco pohodlnější díky stavbě silnice R35 Hradec Králové (Sedlice) - Opatovice. Tento úsek R35 zároveň obě tato města přímo napojuje na dálnici D11, čímž dochází k odstranění nutnosti průjezdu obcemi, jako jsou Opatovice či Březhrad. Výstavba této silnice umožnila výrazné zkrácení jízdní doby, zvýšila bezpečnost jízdy a odstranila dopravní zácpy, které se tam často tvořily.
Prostřednictvím OP Doprava pokračuje i výstavba dálnice D11, a to konkrétně stavbou 1107 Smiřice - Jaroměř, jejímž účelem je vybudování komunikace dálničního typu. Stavba bude spolu s ostatními komunikacemi tvořit součást evropského dopravního koridoru Paříž - Norimberk - Plzeň, Praha - Hradec Králové - Wroclaw - Varšava - Brst - Moskva a bude tak spojovat západní a východní Evropu.
Železniční projekty
Lidé, kteří cestují vlakem z Jaroměře, již mají pohodlnější přístup na nástupiště i nástup do vlaků. Díky projektu Rekonstrukce žst. Jaroměř získala železniční stanice ostrovní nástupiště s mimoúrovňovým přístupem (podchodem) od výpravní budovy. Nainstalováno je nové osvětlení stanice a prostoru nástupišť. Rekonstrukcí prošlo kolejiště i trakční vedení. Lidé se sníženou pohyblivostí určitě ocení i bezbariérový přístup díky novým výtahům.
Další projekty
Projekt OP Doprava pomohl také přímo v krajském městě. Díky projektu Trolejbusová trať Pod Strání vznikla nová trolejbusová trať vedoucí ulicemi Brněnská, Palachova a Milady Horákové na konečnou zastávku Pod Strání v zájmové lokalitě Moravské předměstí o celkové délce 0,87 kilometrů. Cestující v Hradci Králové, především z části města Pod Strání, tak mohou využívat ekologičtější dopravu a mají další přímé spojení na hlavní nádraží a autobusový terminál.