Účastníky zájezdu teď následují Romové

ČTK, Hej
9. 5. 2006 13:30
Praha - Po úspěšných Účastnících zájezdu chystá režisér Jiří Vejdělek veselou road-movie o Romech.

Vejdělek se právě vrátil z newyorského filmového festivalu Tribeca, odkud si Účastníci zájezdu přivezli cenu za nejlepší ženský herecký výkon pro Evu Holubovou a také za výkon celého hereckého týmu.

"Měla jsem radost," reagovala o víkendu Holubová. "Od začátku na to netlačil, je takový jemný. Jeho humor je nenásilný, inteligentní, tak jsem věděla, že film bude dobrý," charakterizovala Vejdělkovo natáčení.

Do Ameriky se prý Vejdělek nevydával s velkými nadějemi. "Když jedete s komedií na takovou mezinárodní přehlídku, ani nemůžete nic zásadního očekávat. Natáčel jsem ji s tím, aby byla zábavná, divácká, a sliboval jsem, že se pokusím i o nějaký přesah."

Nakonec se překvapivě ukázalo, že film fungoval i za velkou louží. "Navíc diváci v Americe reagovali stejně jako ti v českých kinosálech - a mnohdy ještě bouřlivěji," dodává Vejdělek.

Už v létě podle svých slov začne točit další film s názvem Roming. Autorem scénáře je Marek Epstein, před dvěma lety s ním zabodoval v cenách Sazky a zvítězil i v národním kole soutěže o cenu Hartley-Merrill Prize.

"Je to veselá road-movie, v níž se tři Romové vydají ze severu Čech na Slovensko za nevěstou, kterou ani budoucí ženich nezná. Naposledy se viděli jako děti a zasnoubili je tenkrát jejich rodiče," přibližuje režisér.

Kvůli premiéře Účastníků zájezdu doposud o novém projektu z pověrčivosti nechtěl mluvit. Stejně jako v případě adaptace Vieweghova románu by prý nemělo jít jen o prvoplánovou komedii.

Režisér Účastníků zájezdu Jiří Vejdělek
Režisér Účastníků zájezdu Jiří Vejdělek | Foto: Aktuálně.cz

Chce nabídnout poselství o lidské sounáležitosti, toleranci a hledání identity. "Doufám, že po americkém úspěchu už přípravy nového snímku nic neohrozí," věří režisér.

Účastníci zájezdu mají českých kinech úspěch. Stále vedou tabulku návštěvnosti a vidělo je už přes 200 tisíc českých diváků. Podle tvůrců filmu způsobilo americké ocenění takovou senzaci, že se od soboty prostřednictvím mailů nabídky na další festivaly jen hrnou.

"Především však chceme najít co nejdříve zahraničního agenta prodeje. S ním bychom pak všechny kroky konzultovali, abychom nepoškodili prodejní potenciál snímku," prohlásil jeden z producentů Rudolf Biermann.

 

Právě se děje

Další zprávy