Tragédie v Nepálu změní propagaci katastrofických filmů

mad
1. 5. 2015 9:10
Studio Warner Brothers mění reklamní kampaň ke katastrofickému snímku San Andreas, v němž postavy čelí následkům devastujícího zemětřesení.
Trailer k filmu San Andreas | Video:

Praha – Týden staré zemětřesení v Nepálu o síle 7,9 Richterovy škály má za následek přes šest tisíc obětí a statisíce lidí bez domova. Nejvíce bylo zasaženo hlavní město Káthmándú, kde žije okolo 1,5 milionu obyvatel.

Americký katastrofický film San Andreas (premiéra v květnu) vypráví o následcích ničivého zemětřesení v Kalifornii, které zabije desetitisíce lidí. Studio Warner Bros kvůli událostem v Nepálu zareagovalo změnou marketingové kampaně, píše deník The Guardian.

Zástupce studia Paul McGuire prohlásil, že chtějí zajistit, aby reklama k filmu brala v potaz lidi zasažené tragédií a nebyla vůči nim necitlivá.

Jake Gyllenhall jako vůdce výpravy
Jake Gyllenhall jako vůdce výpravy | Foto: Universal Pictures

V budoucích propagačních materiálech tak přibudou informace, jak obětem zemětřesení v Nepálu pomoci a jak se připravit na přírodní katastrofu. Film režiséra Brada Peytona, v němž hlavní role ztvárnili Dwayne Johnson a Carla Gugino, dorazí do českých kin 28. května.

Nejedná se však o jediný film, který bude prostřednictvím marketingu reagovat na aktuální dění. Snímek Everest studia Universal Pictures, který je založený na skutečných událostech, vypráví osudy expedice na Mount Everest v roce 1996, kterou zasáhla ničivá bouře.

Vzhledem k tomu, že zemětřesení v Nepálu na hoře spustilo lavinu, která pohřbila až 22 horolezců, chystá studio také upravit marketingovou kampaň k filmu.

Snímek v režii Baltasara Kormákura, v němž hrají Jake Gyllenhaal, Keira Knightley nebo Josh Brolin, dorazí do českých kin 18. září.

 

Právě se děje

před 46 minutami

Thermal dostane kvůli pandemii dalších 300 milionů korun, schválila vláda

Základní kapitál karlovarského hotelu Thermal stoupne o 300 milionů korun na 1,1 miliardy korun. Návrh ministerstva financí (MF) v pondělí schválila vláda, uvedla na Twitteru ministryně financí Alena Schillerová (za ANO). Důvodem navýšení je podle dřívějšího vyjádření MF propad tržeb kvůli pandemii, růst cen stavebních prací a neočekávané náklady spojené s modernizací hotelu - jako například potřeba likvidace nebezpečných látek či nutnost sanace havarijních kovových konstrukcí. Zvýšení základního kapitálu se uskuteční upsáním nových akcií. Akcionářská práva státu v hotelu vykonává MF.

"Cílem navrhovaného kapitálového posílení Thermal je primárně zajistit, aby společnost mohla realizovat zamýšlené investice a aby zabránila riziku vrácení poskytnutých investičních prostředků (dotace a úvěr od SFŽP), neboť již v polovině roku 2021 dochází k plnému dočerpání prostředků pocházejících ze zatím posledního vkladu do základního kapitálu společnosti," uvádí materiál.

Schillerová již dříve upozornila, že jen za poslední tři roky vyskočily ceny stavebních prací téměř o třetinu a areál, který je kulturním, kongresovým a lázeňským centrem Karlovarska, proměnila pandemie v dům duchů. "Také faktický stav konstrukcí odhalila modernizace v daleko horším stavu, než se počítalo při posledním navýšení základního kapitálu v roce 2016," uvedla. Podle ní je vzhledem k investičnímu plánu do roku 2025 a s přihlédnutím k riziku krácení dotace na snížení energetické náročnosti budovy zvýšení základního kapitálu jediný možný krok.

Zdroj: ČTK
Další zprávy