Snímek režiséra Ridleyho Scotta zachycuje příběh londýnského experta v oboru investic Maxe, který se po smrti svého strýčka vrací na vinici, kde prožil nejkrásnější část dětství.
Přestože chce hodit minulost za hlavu a vinici co nejdříve prodat, v okamžiku příjezdu do oblasti na jihu Francie se začne odvíjet zcela nová kapitola jeho života.
Romanticky laděný příběh kritiky ve Francii moc nenadchnul. Deník Liberation snímek označuje za "úděsný" a obviňuje režiséra z toho, že není klišé o Francouzích, které by ve svém filmu nepoužil.
Jiný deník Le Parisien se ke kritice přidává - film je podle něj plný stereotypů, které hlásají: "Každý ví, že Francouzi jsou mrzutí a sprostí, nosí tenisky a jezdí Renaultem 4s."
Francouze rozohnilo i zobrazení života v oblasti Luberon. Filmový kritik z Liberation dokonce tvrdí: "Celý snímek je otřesný od začátku až do konce, Dobrý ročník se hroutí pod klišé o Luberonu, jenž prý vzkvétá pod vlivem bohaté anglosaské elity."
Příliv britských přistěhovalců do této venkovské oblasti trvá už dlouho a je příčinou nejen posměchu Francouzů, ale i obav starousedlíků.
Snímek vznikl podle stejnojmenného bestselleru Petera Maylea Dobrý ročník v Provincii, Scott se kromě režijní taktovky ujal také role producenta a pro Crowea a Scottyho je to první společné pracovní setkání po sedmi letech, tedy od doby, kdy společně natočili Gladiátora.