Komerční článek - Toto je reklamní sdělení. Aktuálně.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah

Alemar Food Group ukazuje, že BARF krmení nemusí být žádná věda

komerční článek
28. 3. 2022 10:40
Martin Košťál přišel na to, jak vyrábět masové konzervy bez jakékoliv chemie a želatiny.
Foto: komerční článek

V osmnácti letech s půl milionem půjčeným od otce začal Martin Košťál ze zahraničí dovážet pomůcky pro domácí mazlíčky. Přesycený trh se však po letech, byť úspěšného podnikání, rozhodl opustit a zaměřit se na vývoj a výrobu vlastních produktů - kvalitních krmiv pro psy. Dnes jich jeho firma na Jižní Moravě vyprodukuje až 20 tisíc denně, přesto ani zdaleka nepokryje stále se zvyšující poptávku. Pod novou značkou Alemar Food Group proto plánuje velký rozvoj výroby prémiových i konvenčních krmiv nejen pro psy.

Počátky Alemar Food Group

Vize byla jasná, vyrobit skutečně masovou konzervu bez jakýchkoliv chemických konzervantů, emulgátorů a zahušťovadel. Místo na chemii proto vsadil Martin Košťál na fyziku. "Na začátku jsme měli starý vojenský autokláv, fyzikální tabulky, a dokonce i moji učitelku ze základní školy, která mi s výpočty pomohla," vzpomíná na své začátky Košťál. Výsledkem je jedinečný systém sterilizace teplem a tlakem, který umožní plnit konzervy pouze 100% masem bez přidané želatiny. "Maso pouští při zahřívání šťávu a standardně se při teplotě nad 100 °C začne vařit, vytvoří páru a konzerva vybuchne, proto do nich ostatní výrobci přidávají želé. Do kvalitního přírodního krmiva ale želatina rozhodně nepatří," vysvětluje zakladatel společnosti Alemar Food Group jedinečnost výrobků na trhu.

Foto: komerční článek

BARF v konzervě

Průmyslově vyrobitelný produkt vytvořil Košťál se svým týmem v roce 2016, dva roky od začátků pokusů. S konzervami se rychle dostal do obchodních sítí Zvěrokruh či Hornbach. Oblíbené se staly především u vyznavačů krmení metodou BARF. To spočívá v krmení psů přirozenou stravou, zejména syrovým masem. "Uchovávání masa a každodenní rozmrazování je v běžném fungování velmi náročné, chtěli jsme proto nabídnout alternativu, kdy si maso udrží svoji kvalitu, ale zároveň je jednoduché na konzumaci," říká Košťál. Aktuálně dodává jihomoravská firma hned několik typů produktů více než 300 spolupracujícím společnostem, včetně Alzy nebo Rohlíku. Pod značkou Marty a Louie vznikají jak prémiové, ručně plněné masové konzervy, tak konvenční výrobky vytvořené na zadání zákazníka.

Příležitost pro investory

Zvyšující se poptávka po produktech vedla Martina Košťála k založení společnosti Alemar Food Group, která zastřeší jednotlivé subbrandy i další plánované investice. Tou první bylo otevření nové výrobní haly a rozšíření kapacity výroby. Do budoucna ale mladý podnikatel plánuje rozšíření skladových prostor nebo zbudování mrazírny. K investicím se nyní rozhodl přizvat další investory. "Meziročně jsme vyrostli o 20 %. Díky našemu know-how máme nakročeno růst dál a stát se předním zpracovatelem kvalitního masa na poli Evropy. Potenciální investor tak může být součástí vzniku něčeho úplně nového z hlediska zpracování masa nejen pro domácí mazlíčky," uzavírá Košťál, který v roce 2021 dosáhl obratu zhruba 40 milionů. V budoucnu chce navíc vstoupit také na pole zpracování masa pro lidskou spotřebu.

Foto: komerční článek
 

Právě se děje

Další zprávy