Michael Jackson je zpět. Na plechovkách s colou

Karel Veselý
12. 5. 2012 23:00
Posmrtná kariéra krále popu pokračuje, ale vydělává stále méně
"HIStory World Tour" - vídeňský koncert, 2. července 1997.
"HIStory World Tour" - vídeňský koncert, 2. července 1997. | Foto: Reuters

Praha - Zesnulý zpěvák Michael Jackson - tedy spíš jeho silueta - se objeví na plechovkách s colou a reklama firmy Pepsi také připomene pětadvacáté výročí jeho slavné desky Bad. S pomocí kódů na plechovkách si fanoušci budou moci stáhnout dosud nezveřejněné alternativní mixy zpěvákových skladeb z konce osmdesátých let.

Pepsi plánuje vypustit do obchodů přesně miliardu plechovek, budou ale mezi nimi i sběratelské limitované edice. V Číně se Pepsi s Jacksonovým obličejem prodávají už od minulého víkendu a do konce měsíce dorazí i do obchodů v USA. Evropa a zbytek světa si bude muset ještě pár měsíců počkat. Společnost doufá, že jí slavný zpěvák pomůže zachránit klesající prodeje, v nichž ztrácí za Coca Colou a Diet Coke. Do propagace napumpovali o dvacet procent více peněz než v loňském roce a paralelně se také rozjíždí kampaň s novými reklamními spoty, v nichž účinkuje zpěvačka Nicki Minaj.

Foto: Aktuálně.cz

Zájem o krále upadá

„Je úžasné vidět znovu Michaela a Pepsi pohromadě přesně jako v roce 1988, kdy vyšel Bad a Michael vyrazil na turné," nechali se slyšet John Branca a John McClain, správcové Jacksonovy pozůstalosti. Necelé tři roky od zpěvákovy smrti je to vůbec poprvé, co se popová ikona stává součástí nějaké marketingové kampaně. A podle spekulací amerického tisku to rozhodně není naposledy. Zpěvákovi pozůstalí totiž potřebují peníze na umoření velkého dluhu, který po sobě nechal po smrti.

Jacksonova „posmrtná kariéra" totiž zatím nevydělává tolik, kolik se všeobecně očekávalo. Vloni v říjnu sice se 170 miliony stanul už podruhé za sebou na čele žebříčku nejlépe vydělávajících celebrit, podle prodejů posmrtného alba Michael se ale zdá, že zájem o zesnulého krále popu pomalu vysychá. Deska připravená na loňský vánoční trh prodala méně kusů než koncertní dvojalbum This Is It a z žebříčků se rychle vytratila. Kromě negativních recenzí ji také provázely dohady, zda to vůbec na některých písních zpívá Jackson a ne některý z imitátorů.

Nejúspěšnějším posmrtným projektem tak zůstává životopisná show nového cirkusu Cirque Du Soleil Michael Jackson: The Immortal World Tour s Jacksonovými písněmi. V zámoří prodali dvě stě tisíc lístků během několika hodin. Od října do prosince bude show putovat Evropou, České republice se ale vyhne - nejblíže bude v Lipsku či Vídni. Soundtrack s mash-upy hitů prodal v USA jen kolem padesáti tisíc kusů a na žebříčku se nevyšplhal výše než na číslo 24. I na letošní vánoční trh se chytá další Jacksonovo album. Těsně po zpěvákově smrti podepsala firma Sony s pozůstalými smlouvu na sedm nových nahrávek.

Začátek Jacksonova konce

Michael Jackson se společností Pepsi spolupracoval už od první poloviny osmdesátých let. V roce 1983 s nimi podepsal na svoji dobu rekordní smlouvu, která mu vynesla pět milionů dolarů. O rok později došlo při natáčení reklamního spotu v Los Angeles k nehodě, při níž se Jacksonovi vznítily vlasy a zpěvák utrpěl na hlavě popáleniny 2. stupně. Podle některých zdrojů musel dokonce podstoupit první ze série plastických operací, které zcela změnily jeho tvář.

15. října 1993 v Sao Paulu.
15. října 1993 v Sao Paulu. | Foto: Reuters

„Sponzorská smlouva s Pepsi byla tím momentem, kdy toho všeho začalo být trochu příliš, a Michael začal ztrácet půdu pod nohama. Slíbil totiž něco, čemu nemohl nikdy dostát," rekapituloval důležitý moment jeho kariéry v roce 1993 v časopise NME publicista Gavin Martin a v článku také citoval funkového zpěváka George Clintona: „Lidi začali být znechucení z Jacksonova obličeje. Byl najednou úplně všude." Po veleúspěšném albu Thriller pak Jackson natočil Bad, kterého se prodalo zhruba polovina toho, co jeho předchůdce. I tak ale Bad s třiceti miliony kusů patří k nejúspěšnějším deskám hudební historie a pět singlů z něho doputovalo na číslo jedna amerického žebříčku.

Pepsi od smlouvy upustila v roce 1993, kdy Jackson čelil obvinění ze sexuálního zneužívání dětí a následně zrušil světové turné. Desetiletá spolupráce byla přesto nejdelší spoluprací podobného typu. Popové hvězdy obvykle tolik let na vrcholu popularity nevydrží. Mezi dalšími hudebními osobnostmi, které se objevily v kampaních Pepsi, jsou Ray Charles, Britney Spears nebo Michaelova sestra Janet.

Youtube video
Youtube video | Video: youtube.com

 

Právě se děje

Další zprávy