Hey you! Buď in, stáhni Madonnu a zachraň svět

jps, krk
18. 5. 2007 9:00
Zpěvačka opět dokazuje, že dobrý marketing nezná hranic
Foto: Reuters

Londýn - Že myšlenky - hlavně ty klausovsky falešné - dnes záhy následuje módní vlna a tím pádem dobrý byznys, neví nikdo líp než Madonna. Nedávno ohlásila, že vystoupí v rámci ekologické megaakce Live Earth, teď navíc podpořila organizátory zbrusu novou skladbou Hey You.

Nejen že si tím updatuje image, navíc už upozorní na novou desku, kterou chystá. Poté, co se přimkla k retrospektivě zlatých časů disca, mohou všichni jen tipovat, jaký styl si vybere.

Singl Hey You je od středy volně ke stažení ve formátu MP3. Nabídka trvá týden a Microsoft se rozhodl, že každé z prvního milionů stažení bude dotovat 25 centy, které věnuje nadaci Alliance for Climate Protection.

Za zvuku zvonivě akustické kytary a bubenického marše, ke kterému se připojí nezbytné smyčce, nás všechny Madonna v písni vyzývá: "Hej ty, nevzdávej to, není to tak zlé, ještě pořád je tu šance." Naživo bude před globálním oteplováním varovat 7. července ve Wembley v rámci jednoho z koncertů Live Earth. V britské metropoli svou troškou do mlýna proti klimatickým změnám přispějí mimo jiné Hot Chili Peppers, Genesis nebo Beastie Boys.

Foto: Reuters

Ti všichni podpoří dobrou věc i prodeje svých desek. Ostatně pár dní po vystoupení Pink Floyd, kteří se při příležitosti Live 8 v roce 2005 sešli poprvé od roku 1981 v původní sestavě s baskytaristou Rogerem Watersem, stoupl prodej desky s výběrem jejich největších hitů třináctkrát.

Show, která je podobně koncipována jako Live Aid, se bude zároveň odehrávat v dalších sedmi městech, mimo jiné v Šanghaji, Riu, Hamburku nebo Tokiu. Dohromady má přilákat na dvě stě vystupujících a dvě miliardy lidí, kteří budou sledovat přenos přímo na koncertech, v televizi nebo přes internet.

Akci organizovanou mimo jiné někdejším viceprezidentem Al Gorem už od počátku doprovází mediální zájem i kritika, že její účastníci chtějí jen získat body v boji o popularitu. Madonnina účast tomu napomůže, i když není jen její vinou, že svět dnes naslouchá pouze celebritám.  

Zpěvačka si do Wembley odskočí ze studia, kde novou desku pilně připravuje. Jestli na ní bude i Hey You, není jisté. Stylově tam singl na pomezí folku, Enyi a kýče nejspíš zapadat nebude: už se ví, že Madonna chce na novém albu slézt z tanečního parketu a zabrousit k černé muzice, r´n´b a hip hopu.

Spolupracuje totiž s hiphopovým producentem Pharellem Williamsem a dalšími dvěma zázračnými dítky současného amerického popu ovlivněného černou muzikou - Timbalandem a Justinem Timberlakem.

"Byli jsme spolu ve studiu a vzešly z toho opravdu dobré kousky. Nevím, co víc dodat, jen že je brzy uslyšíte," nechal se Timberlake slyšet v rozhovoru pro MTV s tím, že název společné skladby nemůže prozradit. "To vám neřeknu, protože mě nebo vás by Madonna určitě zabila. A myslím, že už máme ve vězení hodně celebrit," dodal Timberlake.

Deskou  Madonna zároveň oslaví 25. výročí začátku své kariéry. V roce 1982 Madonna totiž podepsala smlouvu se Sire Records a světem začal rezonovat její první hit Everybody. Tato skladba nejspíš nebude chybět ani na speciální říjnové kolekci The Best Of, která nabídne tři CD a 2 DVD.

 

Právě se děje

Další zprávy