reklama
 
 

Proč ctíme osmdesátiletého Karla Gotta? Je symbolem, s Čechy se radoval i chyboval

Sestřih největších hitů Karla Gotta z 60. let. | Video: Supraphon

Tenor

Říká se, že existují muži, ženy a tenoři. Že tenor není hlas, ale choroba. Být chytrý jako tenor. Jiří Brdečka učinil tenoristu hlavní postavou komedie Tajemství hradu v Karpatech a Michal Dočolomanský jako hrabě Teleke z Tölökö zachytil vše, co si veřejnost představuje pod pojmem tenor. Jistou sebestřednost, určitou míru pózy, emoci tak silnou, až občas vypadá přehrávaně, neškodnou originalitu. Je to excentrický tvor tak trochu z jiného světa. Ale možná je tenor také bůh i ďábel, jak sám sebe vystihl Karel Gott v pohádce Z pekla štěstí 2.

Ale abychom z něj zase nedělali tvora mimo realitu: jen málokdo si například vzpomene, že Gott byl ve zběsilém liberalismu 90. let minulého století prvním významným domácím umělcem, který odsoudil braní drog. Tehdy ještě k posměchu ostatních, jak zachycuje písnička Karel drogy nebere od skupiny Abraxas.

Tenor, to je ovšem také velký hlas. A nesmírně sexy. Není divu, že díky jeho neuvěřitelnému hlasu měly Gotta už v 60. letech v oblibě dívky a paní.

autor: Josef Vlček | 11. 7. 2019 15:48

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama