Od hvězdně obsazeného příběhu ze superhrdinského světa DC natočeného Toddem Phillipsem, ve kterém hrají Joaquin Phoenix se zpěvačkou Lady Gaga a jenž obsahuje muzikálová čísla, si firma Warner Bros slibovala podobný úspěch jako od prvního dílu. Ten v roce 2019 stál 60 milionů dolarů, celosvětově však utržil 1,1 miliardy dolarů a získal dva Oscary.
Pokračování se ale několikanásobně prodražilo a podle serveru Variety.com potřebuje Joker: Folie à Deux při započtení nákladů na marketing utržit 450 milionů dolarů, aby se vůbec zaplatil. To už se podle webu, jenž jeho dosavadní výkon označuje za naprosto tragický a katastrofální, nestane.
Při započtení tržeb ze zahraničních trhů včetně Česka má Joker: Folie à Deux nyní na kontě 165,3 milionu dolarů, nejoptimističtější odhady mu přisuzují, že by mohl skončit se zhruba 250 miliony dolarů.
Právě propad návštěvnosti mezi prvním a druhým týdnem v kinech bývá důležitým ukazatelem pro životaschopnost filmu. V případě Jokera je pokles o 81 procent bezprecedentní. Tak strmý pád v superhrdinském žánru nezažily ani neúspěšné loňské tituly Marvels, jimž se návštěvnost po druhém víkendu snížila o 78,1 procenta, Ant-Man a Wasp: Quantumania s 69,9 procenty nebo Shazam! Hněv bohů s 69 procenty.
"V historii komiksového světa DC ještě žádný snímek nespadl tak strmě," zdůrazňuje magazín Deadline.com. Podle něj je pokles zájmu o Jokera dokonce strmější než v případě filmu Sebevražedný oddíl z léta 2021, který videotéka HBO kvůli tehdejší pandemii koronaviru a uzavírce biografů ve většině zemí světa paralelně zpřístupnila ve videotékách, a tak si ho lidé raději pouštěli doma, než aby za něj utráceli peníze v biografech. Na webu Rottentomatoes.com má Joker: Folie à Deux průměrné hodnocení 33 procent od kritiků a 32 procent od diváků.
V čele tabulky návštěvnosti amerických kin se místo nákladného Jokera nyní usadil nízkorozpočtový horor o jiném vraždícím klaunovi nazvaný Terrifier 3. Za první víkend utržil 18,3 milionu dolarů, což je podle Deadline.com obdivuhodné mimo jiné vzhledem k jen minimální propagaci. Druhé místo obsadil animovaný Rozzum v divočině.