Kylie předvedla laserový cirkus za všechny prachy

Josef Vlček
13. 5. 2008 10:30
Však to znáte, podvazkový pás přes rajtky a tak
Kylie Minogue na pařížském koncertě, stejnou show předvedla i v Praze.
Kylie Minogue na pařížském koncertě, stejnou show předvedla i v Praze. | Foto: Aktuálně.cz

Recenze - Po dvou třetinách koncertu Kylie Minogue to vypadalo, že show její slavnější soupeřky Madonny patří proti ní do druhé ligy.

Pak přišla přestávka a po ní sice moderně udělaná, ale koncepčně starobylá show, která úplně smazala původní překvapivý dojem. Ale i tak je show čtyřicetileté zpěvačky australského původu jednou z nejlepších kočovných estrád, které pojíždějí po této planetě.

ebudeme si vykládat, že to představení je o hudbě. Hraje v něm sice živá kapela a zpěvačka nepochybně zpívá naživo; kde je playback, tam se to nejen přizná, ale dokonce zdůrazní jako na v Sometime Samurai na začátku druhé části. Ale větší část našeho vnímání je soustředěna na vizuální stránku věci. Podobně jako u Robbieho Williamse nebo Madonny sledujeme „oživlé" klipy, které místy přecházejí v jakousi revui.

Kylie Minogue na pařížském koncertě, stejnou show předvedla i v Praze.
Kylie Minogue na pařížském koncertě, stejnou show předvedla i v Praze. | Foto: Aktuálně.cz
Čtěte také:
Report: Kylie předvedla Praze barevnou show s lebkou
Kylie Minogue veze své nikdy nekončící diskohrátky

Designér show přišel s dobrým nápadem rozdělit dvě a půlhodiny dlouhou podívanou na sedm dějství a přídavek, přičemž každá z částí (složená ze dvou až čtyř písní) měla nenápadného skrytého jmenovatele. Někdy to bylo jednotné téma klipů, např. stylizovaný až futuristický sport, který připomínal něco mezi americkým fotbalem a aerobikem, jindy jeden ze zpěvaččiných převleků.

Takové provázané rozdělení, občas proložené zatmívačkou, dodávalo už tak dynamické show na energii a dovolilo souboru v jednotlivých aktech přecházet skoro bez přerušení z písně do písně. První hodina vystoupení tak vypadala jako smršť.

Kylie Minogue na pařížském koncertě, stejnou show předvedla i v Praze.
Kylie Minogue na pařížském koncertě, stejnou show předvedla i v Praze. | Foto: 10:15

A sama podívaná byla víc než efektní. Uplatnily se snad všechny triky světelné show, které se za pětačtyřicet let její existence objevily. Zadní projekce s  dotáčkami, lasery, barevná světla, stroboskopy, reflektory ozařující publikum. Ničím se nešetřilo.

Pravda, projekční plátna po stranách pódia byla možná příliš malá a živá kamera, která na ně snímala dění na scéně, hodně chudokrevná, ale to byly snad jediné výhrady vůči palbě efektů.

Důležitou složkou představení byl tanec. Kylie Minogue se pohybových hrádek desetičlenné trupy účastnila jen sporadicky, protože by asi těžko mohla udýchat v požadované kvalitě pěvecký výkon, ale choreografie byla vymyšlena tak nápaditě, že to divákům ani nepřišlo.

Kylie Minogue na pařížském koncertě, stejnou show předvedla i v Praze.
Kylie Minogue na pařížském koncertě, stejnou show předvedla i v Praze. | Foto: Aktuálně.cz

Přísnější kritik by snad mohl poznamenat něco o přeplácanosti. Opravdu chyběl snad jen polykač ohně a hadí žena, ale celé to v sobě cílevědomě mělo cosi až přehnaného a přebujelého, jak se sluší a patří k excentrickým oblekům postmoderního módního návrháře Jean-Paula Gaultiera. Však to znáte, podvazkový pás přes bílé rajtky a tak.

Přestože vystoupení bylo víc koncipováno jako pastva pro oči než jako hudební zážitek, vraťme se ještě k hudbě. Koneckonců, Kylie Minogue je obvykle označována na prvním místě za zpěvačku. První dvě třetiny show byly věnovány repertoáru z nového tisíciletí.

Kylie Minogue na procházce před koncertem
Kylie Minogue na procházce před koncertem | Foto: Roman Souček

Je stejně futuristický jako design show. Jeho základem je technobeat, který často svými robotickými pochodovými tempy (a samozřejmě vokodérem upravenými vokály) ukazuje na inspiraci Kraftwerkem nebo raveovou hudbou.

Na rozdíl od své konkurentky Madonny má ale Kylie smysl pro kultivovanější melodii. V jejím repertoáru najdeme méně vazeb na rhythm-and-blues a víc evropské nebo rovnou anglické hudební tradice - podobně jako u unylejších, ale ve stejném duchu koncipovaných Pet Shop Boys. Českému uchu to lahodí příjemněji než víc experimentálně laděná, ale často povrchně pózérská Madonna.

Poslední třetina byla úlitbou konzervativnějšímu publiku. Kylie šla dokonce do balady I Believe In You (to fakt uprostřed představení spadl řetěz) a hrála si s japonskými motivy, vystřihla slavnou Copacabanu od Barryho Manilowa se samba tanečníky a barem přímo na pódiu a ve svém starém hitu Spinning Around se vrátila do časů diska.

Jak už bylo řečeno, bylo to jako z jiného koncertu; možná z nějaké nákladnější televizní akce. Možná namítnete, že i to je typický postmoderní střih, a recenzentovi nezbyde než kývnout. Ale všechny ostatní švy držely nějak pevněji pohromadě.

Lidé často odcházívají i z těch nejslabších koncertů spokojeni a nadšeni hlavně proto, že si podvědomě nemohou dovolit za ty prachy, co to stálo, být nespokojeni. Viz Queen s Paulem Rodgersem nebo Shakira.

Tentokrát i přes drobné výhrady, dostalo publikum za své peníze velmi slušný zážitek.             

 

Právě se děje

Další zprávy