Akrobatka Pink vylétla mezi cirkusovou elitu popu

Adam Pešek
11. 5. 2013 13:35
Recenze pražského koncertu popové hvězdy Pink
Foto: Tomáš S. Polívka

Recenze - Skoro žádný text se o Pink se neobejde bez slova rebelka. Odbuďme si to proto hned na začátek. Okázalé provokování v průpovídkách je pryč, s koncertní šňůrou The Truth About Love Tour doprovázející aktuální stejnojmennou desku se zpěvačka vyhoupla mezi elitu velkého popového spektáklu, aniž by u toho ztratila lidskou tvář.

Pražská zastávka ji ukázala jako schopnou gymnastku, tanečnici, bavičku, vokalistku i sexbombu, přičemž všechny polohy zapadaly do dvouhodinové show nacvičené s výborně fungujícím podpůrným týmem.

S úvodní skladbou Raise Your Glass vyletěla do vzduchu zavěšená na akrobatických lanech, která jako by upomínala na kreace putovního cirkusu Cirque du Soleil.

Foto: Profimédia

V přemetech a dalších prostocvicích, před scénou s velkým srdcem-obrazovkou a dvěma postranními schodišti k centrálnímu vyvýšenému stupínku, se ale Pink nestala nedostupnou nadženou Madonnina formátu, ale dokázala k tomu zpívat a pro okolní tanečníky nebyla jen opožděnou stafáží.

Samozřejmě, vokální party ji značně ulehčovaly dvě doprovodné zpěvačky. Když hlavní hvězda rejdila po pódiu a nad ním, hlas byl jejich. A že se jednalo někdy i o víc než dobrou polovinu písní!

Vše ale bylo podřízené bohatému audio-vizuálně-scénickému pojetí. Jeho vrcholy bychom mohli najít dva. Jeden ve skladbě Sober, kdy Pink nastoupila do otáčivé klecovité konstrukce, a zatímco se s dvěma dalšími dívkami proplétala jejími útrobami, na vnější část se zachytili čtyři akrobaté.

Dva soustředné kruhy, každý okupovaný jiným pohlavím, se pak roztáčely v opačném směru za zvuků jednoho z největších hitů. Druhý byl v závěrečné skladbě So What, kdy zpěvačka zavěšená v speciální obruči doslova létala jako Peter Pan napříč stadionem, metala přemety a do toho zpívala přímo nad hlavami diváků.

Pravděpodobně bychom dnes nenašli mnoho zpěvaček, které mají srovnatelnou kondici a fyzický aspekt dokáží podobně spojit s pěveckým.

Youtube video
Youtube video | Video: youtube.com

Všechny růžové kapitoly prolistované

Velký svět popu znamená show a ta tentokrát měla vlastního excentrického uvaděče. Jeho role spočívala v tom, aby dal oddechnout publiku i Pink v době, kdy se stáhla do zákulisí převléct. Lacinou zábavu obstarával už tanečky mezi lidmi před začátkem vystoupení a burcující promluvy nebyly o moc lepší.

Foto: Profimédia

Jeho otravné řečnické vložky ale tvořily také velmi funkční předěl mezi menšími tematickými bloky koncertu. Nejprve se zpěvačka uvedla trochu jako žvýkačková hvězda, kdy slova refrénu U+Ur Hand („I'm not here for your entertainment" - „Nejsem tady pro tvou zábavu") vytržená z kontextu písně opravdu nekorespondovala s předváděnou show.

Poté svůdným tanečkem a kouskem Try zahájila na zamlžené podlaze vzrušivé představení. Následující intermezza přivedly rockovější polohy, akustický přednes nebo kratičký exkurz k tanečnějším začátkům poplatným zvuku dívčích kapel.

Show rozdělená do jednotlivých částí tak diváky prováděla stěžejními kapitolami tvorby Pink a moderní aréna nezůstala ochuzena ani o aktuální singl Just Give Me a Reason, kde Nate Ruess hostoval pouze na obrazovce. Jeho zpěv byl ze záznamu, tedy zcela čistý. Ústřední postava večera v ní nicméně byla tou hlasově vůdčí osobností a dokazovala, že pořád o ní ještě nemusíme uvažovat jako o křečovité bavičce.

Foto: Tomáš S. Polívka

Spektákl má kolektivní kredit

S potenciálem bavit ostatně většina skladeb Pink už vzniká. Ať už to jsou aseptické radiové hity v duchu Katy Perry (Blow Me, Walk of Shame) nebo věci s elánem rockerky (Are We All We Are), pořád jde o vcelku obyčejné písničky a nic na tom nezmění to, jestli se do nich budeme vlnit nebo s jejich rytmem skákat. Pokud se na téma lásky zpěvačka dívá z více stran, v záplavě vizuálních vjemů to naživo skoro nikdo nepostřehne.

Foto: Tomáš S. Polívka

Zůstane jednoduchá zábava, která se nijak nesnaží probouzet posluchačův intelekt. Masy ve stěžejních hitech oslovuje prací se základními lidskými emocemi. A stadionový koncert popové zpěvačky by měl především bavit.

Akrobati, taneční vystoupení, převleky a vřelá komunikace s návštěvníky, ano, mělo to blízko k cirkusovému číslu. Ale k pečlivě vymyšlenému a celým kolektivem vystupujících provedenému tak, aby se zahltily smysly a mozek nemusel pracovat. Velké popové spektákly jsou obvykle stavěny kolem kultu vystupujícího, zde se všichni podíleli na jedné podívané. Ostatně, kdy naposledy jste byli na koncertě, k němuž jste v závěru viděli titulky s kompletním výčtem autorů a prostřihy do nácviků v tělocvičně?

Pink, The Truth About Love Tour, Praha - O2 Arena, 10. května 2013

Youtube video
Youtube video | Video: youtube.com

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 3 minutami

Státní cenou vyznamenal předseda slovenské sněmovny Kollár zpěvačku Hanu Hegerovou in memoriam. Rodačka z Bratislavy zemřela letos v březnu.

Státní cenou vyznamenal předseda slovenské sněmovny Boris Kollár zpěvačku Hanu Hegerovou in memoriam. Rodačka z Bratislavy zemřela letos v březnu.

Zdroj: ČTK
Aktualizováno před 49 minutami

Na D6 u Sokolova havarovala dodávka a osobní auto, doprava je obnovena

Vážná dopravní nehoda omezila ve čtvrtek ráno dopravu na dálnici D6 u Sokolova. Při střetu osobního auta s dodávkou se čtyři lidé zranili, jeden z nich těžce. Doprava ve směru na Karlovy Vary byla krátce po nehodě obnovena, ve směru na Cheb byla silnice uzavřena do 11:15.

Nehoda se stala před 7:00. "Kvůli těžce zraněné osobě byl povolán vrtulník záchranné služby," doplnil krajský policejní mluvčí Jakub Kopřiva.

Na dálnici ve směru na Cheb se tvořily dopoledne až dvoukilometrové kolony, doprava se odkláněla už na odbočku na Loket a na východní obchvat Sokolova.

Zdroj: ČTK
Další zprávy