Akrobatka Pink vylétla mezi cirkusovou elitu popu

Adam Pešek
11. 5. 2013 13:35
Recenze pražského koncertu popové hvězdy Pink
Foto: Tomáš S. Polívka

Recenze - Skoro žádný text se o Pink se neobejde bez slova rebelka. Odbuďme si to proto hned na začátek. Okázalé provokování v průpovídkách je pryč, s koncertní šňůrou The Truth About Love Tour doprovázející aktuální stejnojmennou desku se zpěvačka vyhoupla mezi elitu velkého popového spektáklu, aniž by u toho ztratila lidskou tvář.

Pražská zastávka ji ukázala jako schopnou gymnastku, tanečnici, bavičku, vokalistku i sexbombu, přičemž všechny polohy zapadaly do dvouhodinové show nacvičené s výborně fungujícím podpůrným týmem.

S úvodní skladbou Raise Your Glass vyletěla do vzduchu zavěšená na akrobatických lanech, která jako by upomínala na kreace putovního cirkusu Cirque du Soleil.

Foto: Profimédia

V přemetech a dalších prostocvicích, před scénou s velkým srdcem-obrazovkou a dvěma postranními schodišti k centrálnímu vyvýšenému stupínku, se ale Pink nestala nedostupnou nadženou Madonnina formátu, ale dokázala k tomu zpívat a pro okolní tanečníky nebyla jen opožděnou stafáží.

Samozřejmě, vokální party ji značně ulehčovaly dvě doprovodné zpěvačky. Když hlavní hvězda rejdila po pódiu a nad ním, hlas byl jejich. A že se jednalo někdy i o víc než dobrou polovinu písní!

Vše ale bylo podřízené bohatému audio-vizuálně-scénickému pojetí. Jeho vrcholy bychom mohli najít dva. Jeden ve skladbě Sober, kdy Pink nastoupila do otáčivé klecovité konstrukce, a zatímco se s dvěma dalšími dívkami proplétala jejími útrobami, na vnější část se zachytili čtyři akrobaté.

Dva soustředné kruhy, každý okupovaný jiným pohlavím, se pak roztáčely v opačném směru za zvuků jednoho z největších hitů. Druhý byl v závěrečné skladbě So What, kdy zpěvačka zavěšená v speciální obruči doslova létala jako Peter Pan napříč stadionem, metala přemety a do toho zpívala přímo nad hlavami diváků.

Pravděpodobně bychom dnes nenašli mnoho zpěvaček, které mají srovnatelnou kondici a fyzický aspekt dokáží podobně spojit s pěveckým.

Youtube video
Youtube video | Video: youtube.com

Všechny růžové kapitoly prolistované

Velký svět popu znamená show a ta tentokrát měla vlastního excentrického uvaděče. Jeho role spočívala v tom, aby dal oddechnout publiku i Pink v době, kdy se stáhla do zákulisí převléct. Lacinou zábavu obstarával už tanečky mezi lidmi před začátkem vystoupení a burcující promluvy nebyly o moc lepší.

Foto: Profimédia

Jeho otravné řečnické vložky ale tvořily také velmi funkční předěl mezi menšími tematickými bloky koncertu. Nejprve se zpěvačka uvedla trochu jako žvýkačková hvězda, kdy slova refrénu U+Ur Hand („I'm not here for your entertainment" - „Nejsem tady pro tvou zábavu") vytržená z kontextu písně opravdu nekorespondovala s předváděnou show.

Poté svůdným tanečkem a kouskem Try zahájila na zamlžené podlaze vzrušivé představení. Následující intermezza přivedly rockovější polohy, akustický přednes nebo kratičký exkurz k tanečnějším začátkům poplatným zvuku dívčích kapel.

Show rozdělená do jednotlivých částí tak diváky prováděla stěžejními kapitolami tvorby Pink a moderní aréna nezůstala ochuzena ani o aktuální singl Just Give Me a Reason, kde Nate Ruess hostoval pouze na obrazovce. Jeho zpěv byl ze záznamu, tedy zcela čistý. Ústřední postava večera v ní nicméně byla tou hlasově vůdčí osobností a dokazovala, že pořád o ní ještě nemusíme uvažovat jako o křečovité bavičce.

Foto: Tomáš S. Polívka

Spektákl má kolektivní kredit

S potenciálem bavit ostatně většina skladeb Pink už vzniká. Ať už to jsou aseptické radiové hity v duchu Katy Perry (Blow Me, Walk of Shame) nebo věci s elánem rockerky (Are We All We Are), pořád jde o vcelku obyčejné písničky a nic na tom nezmění to, jestli se do nich budeme vlnit nebo s jejich rytmem skákat. Pokud se na téma lásky zpěvačka dívá z více stran, v záplavě vizuálních vjemů to naživo skoro nikdo nepostřehne.

Foto: Tomáš S. Polívka

Zůstane jednoduchá zábava, která se nijak nesnaží probouzet posluchačův intelekt. Masy ve stěžejních hitech oslovuje prací se základními lidskými emocemi. A stadionový koncert popové zpěvačky by měl především bavit.

Akrobati, taneční vystoupení, převleky a vřelá komunikace s návštěvníky, ano, mělo to blízko k cirkusovému číslu. Ale k pečlivě vymyšlenému a celým kolektivem vystupujících provedenému tak, aby se zahltily smysly a mozek nemusel pracovat. Velké popové spektákly jsou obvykle stavěny kolem kultu vystupujícího, zde se všichni podíleli na jedné podívané. Ostatně, kdy naposledy jste byli na koncertě, k němuž jste v závěru viděli titulky s kompletním výčtem autorů a prostřihy do nácviků v tělocvičně?

Pink, The Truth About Love Tour, Praha - O2 Arena, 10. května 2013

Youtube video
Youtube video | Video: youtube.com

 

Právě se děje

Další zprávy