Akcie Netflixu na zveřejnění čtvrtletních hospodářských výsledků zareagovaly růstem. Firma nicméně v úterý po skončení burzovního obchodování varovala, že druhá polovina roku bude pravděpodobně slabší. Tou dobou po světě přestanou platit nařízení, že lidé mají trávit maximum času doma. Může se také projevit výpadek, kdy kvůli stejným omezením momentálně stojí filmový i televizní průmysl a štáby nemohou točit další pořady.
Už ve druhém čtvrtletí společnost kvůli tomu v některých částech světa nasadí méně nadabovaných filmů a seriálů, než kolik předpokládala. Většina programů zařazených do plánu Netlixu na roky 2020 i 2021 už je nicméně natočená a nyní se nachází v postprodukci, upřesnil šéf obsahu Netflixu Ted Sarandos.
Největší provozovatel streamovacích služeb na světě odhadoval, že se počet jeho předplatitelů za první čtvrtletí zvýší jen o sedm milionů. Na celém světě teď za jeho služby platí 182,9 milionu lidí. Nejvíce zákazníků Netflixu přibylo v Evropě, konkrétně 4,4 milionu.
Tržby se v prvních třech měsících roku meziročně zvýšily o 28 procent na 5,8 miliardy dolarů, což je 147 miliard korun. Za uplynulé období se Netflixu víc než zdvojnásobil i zisk, na 709 milionů dolarů. Příjmy mimo Spojené státy nicméně pro společnost ztrácejí oproti času před koronavirovou krizí na hodnotě kvůli prudkému pádu některých zahraničních měn.
Firma je přesto jednou z mála, kterou globální opatření přijímaná kvůli šíření koronaviru nejen nepoškodila, ale dokonce jí prospěla. To se odráží i na akciích - zatímco širší index S&P 500 ztratil od svého vrcholu z 19. února už 19 procent, akcie Netflixu ve stejném období přidaly 11 procent.
Měřeno burzovní hodnotou by Netflix dokonce mohl překonat velkého rivala Walt Disney Company, všímá si agentura DPA. Už teď má Netflix vyšší tržní kapitalizaci než právě Walt Disney Company.
Netflix sebevědomě předpokládá, že ve druhém čtvrtletí přidá dalších 7,5 milionu předplatitelů. Firma nicméně připouští, že budoucí vývoj víceméně hádá, protože není jasné, jak rychle budou vlády rušit karanténní nařízení. Analytici oslovení společností FactSet míní, že se počet platících zákazníků Netflixu zvýší ne o 7,5, nýbrž o 3,8 milionu.
V prvním čtvrtletí letošního roku Netflix slavil úspěch s dokumentárním krimi seriálem Pán tygrů, který vypráví o nevyzpytatelném ošetřovateli zoo v americké Oklahomě. K dalším úspěšným novinkám videotéky patří reality show Láska je slepá nebo španělskojazyčný thriller Papírový dům.
Trh se streamovacími službami v USA neustále roste, také na něm ale přibývá konkurence, a to zejména od spuštění videotéky Disney+, za kterou stojí Walt Disney Company. Netflix proto dnes spatřuje větší příležitost k růstu na zahraničních trzích.