Volver znamená Návrat a Cruzová v tomto filmu hraje energickou ženu z lidu, která se snaží vybruslit ze spletité životní situace. Podle francouzského tisku je tato role i jejím návratem do Evropy z diskutabilních hollywoodských eskapád. Deník La Croix uvádí, že její nová role dává zapomenout na všechny její hollywoodské postavy a vrací jí její zářivou krásu.
První reakce na její herecký výkon jsou také velmi pozitivní. Podle francouzského listu Le Parisien se Cruzová nepochybně rázem dostává do čelné pozice v soutěži o festivalovou cenu pro nejlepší herečku. V komentářích lze nalézt slova jako "bravo, Penélope", "úchvatná", "okouzlující".
List Libération píše, že způsob, jakým se své role zhostila, ji řadí do panteonu "matek Kuráž" latinského filmu - někam mezi Sophii Lorenovou z Manželství po italsku a Annu Magnaniovou z Mamma Roma.
![Infobox](http://cdn.xsd.cz/resize/4b90ad439d133d7ca52264f8ce6552b2_resize=576,432_.jpg?hash=00a029f842c92d9a6b94a71696fbbf67)
V už citovaném Le Parisien ostatně Almodóvar výslovně říká, že svým novým snímkem chtěl také vzdát hold herečkám italského neorealismu 50. a 60. let, a jmenuje přitom právě tyto dvě hvězdy.
"Chtěl jsem ji (Cruzovou) ukázat v celé její ženskosti a nádheře," řekl režisér, který s herečkou pracoval znovu po několika letech. Podle jeho názoru Cruzová přes své natáčení v Americe nikdy nezapomíná, že je Evropanka, a dobře si uvědomuje, že její zdejší filmy jsou lepší. Do českých kin Volver vstoupí 28. září.
Fast Food Nation
Pozitivní reakce má i film Fast Food Nation, který natočil režisér Richard Linklater podle amerického bestselleru stejného jména. Linklater má v Cannes hned dva snímky, krom Fast Food Nation ještě A Scanner Darkly v sekci Un Certain Regard.
Jak název hraného filmu napovídá, věnuje se Fast Food Nation podobně jako Super Size Me tématu rychlého občerstvení. A podle prvních zpráv tak činí stejně zábavnou formou.
Je vtipný, přitom vážný, pojednává o mnoha problémech USA, primárně se zaměřuje na junk food, tedy nekvalitní stravování. Tak popisuje film Darren Waters ve svém blogu z Cannes na BBC.
Skrze toto téma ale pojednává i o ilegálních imigrantech, mladých aktivistech, single rodičích, kapitalismu, konzumerismu, drogách, kontrole hranic a problematice životního prostředí, vyjmenovává Waters široký záběr filmu.
Publiku se film líbil, Waters nicméně dodává: "Nemyslím, že vyhraje Zlatou palmu, je méně útočný než Mooreův Fahrenheit 9/11, který vyhrál před několika lety. A co je důležitější, postrádá ten poprask a publicitu, která obklopovala Moorovo dílo."