Novoroční galakoncert prvního českého orchestru, který od 20 hodin odvysílá stanice ČT art, patří k významnějším kulturním událostem. Letos se část návštěvníků cestou k Rudolfinu zastavila na pietním místě spojeném s tragédií z předloňského 21. prosince. Budova Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, kde při střelbě útočníka v prosinci 2023 přišlo o život 14 lidí, stojí hned naproti koncertnímu sálu.
Večer zahájila Bacchanale z opery Samson a Dalila od Camilla Saint-Saënse. Následovalo Sicilienne, taneční číslo ze scénické hudby k dramatu Maurice Maeterlincka Pelléas et Mélisande od Gabriela Faurého.
Česká filharmonie se na novoročních koncertech vrátila do období takzvané belle époque z let 1890 až 1914 a provedla díla skladatelů Clauda Debussyho, Julese Masseneta, Francise Poulenca, Maurice Ravela nebo Eugèna Ysaÿe. "Všichni dnes uvádění skladatelé se znali, například Saint-Saëns byl profesorem Faurého," podotkl moderátor Marek Eben.
Velký ohlas u publika vyvolal Saint-Saënsův Koncert pro violoncello a orchestr č. 1 a moll. Od Poulenca návštěvníci vyslechli dvě části z pětidílné orchestrální suity z baletu Les biches. Program uzavřel slavný Ravelův La Valse.
Dramaturgie koncertů na Nový rok se už čtvrtý rok zaměřuje na hudbu vybrané země. V roce 2022 první český orchestr nabídl vídeňský program pod taktovkou Manfreda Honecka. Zazněly polky, valčíky a slavné operní melodie vídeňských autorů, zejména Johanna Strausse ml. a jeho bratra Josefa. O rok později dirigent Juanjo Mena, kytarista Pablo Sáinz-Villegas a mezzosopranistka Clara Mouriz provedli diváky skladbami španělských autorů Manuela de Fally, Joaquína Rodriga, Joaquína Turina a Xaviera Montsalvatgeho. Loňské novoroční koncerty s dirigentem Jakubem Hrůšou a houslovým virtuosem Jiřím Vodičkou pak otevřely Rok české hudby zdejší hudbou. Zazněly práce Bedřicha Smetany, Antonína Dvořáka, Leoše Janáčka, Josefa Suka a Oskara Nedbala.