reklama
 
 

McDonald's klesají tržby, místo hranolek nabídne kapustu

1. 7. 2015
Fastfoodový řetězec reaguje na poklesy tržeb v USA, nabízí proto zdravější potraviny. Lidé si totiž místo klasických slazených nápojů a smažených jídel začínají objednávat zdravé alternativy.
Doporučujeme

Washington – "McDonald's chce snad medaili za to, že bude prodávat o něco méně jedu," zní titulek serveru Gawker, který informuje o novém trendu ve fastfoodovém stravování v Americe. Řetězec s rychlým občerstvením se na nedávném výročním zasedání Clinton Global Initiative zavázal k nabídce zdravějšího segmentu potravin.

S iniciativou bývalého amerického prezidenta Billa Clintona uzavřel McDonald's v roce 2013 partnerství a nově chce nabízet více ovoce a zeleniny a dát prostor zákazníkům, aby si s ohledem na svůj životní styl vybrali takový produkt z nabídky, který jim vyhovuje.

Na pultech se tak začnou objevovat kromě ovoce a zeleniny i jogurty a mléko. Místo hranolek si pak zákazník bude moct dát kapustu nebo špenát.

Splnit cíle slíbil řetězec do roku 2020. Změnu nabídky doplní i cílenou reklamou, která má propagovat zdravější potraviny.

Změna strategie je reakcí na pokles tržeb, které vedly vůbec poprvé od roku 1970 k zavření více provozoven, než kolik se jich otevřelo. Tržby se podle serveru Seattle PI propadají od roku 2012, kdy McDonald's mimo jiné začal k snídaním nabízet celozrnné vdolky, na což prý američtí zákazníci nereagovali dobře.

V roce 2014 měla zdravější varianty v nabídce pouze dvě procenta restaurací McDonald's, o rok později pak 83 procent poboček. O poptávce ze stran zákazníků svědčí také fakt, že klesl zájem o slazené nápoje. 

Změnu strategie vítá i samotný partner McDonald's, dodavatel nápojů Coca-Cola, který se zaměří na přírodní džusy.

Špenát v Česku? Záleží na zákaznících

České zastoupení McDonald's zatím neuvažuje o dramatické proměně své nabídky a na vývoj ve Státech nehodlá reagovat. "Už dnes nabízíme pestrý sortiment produktů, které mohou být součástí vyváženého stravování, například několik druhů salátů, řadu sendvičů, jogurty či bezlepkové dezerty. Stálice sortimentu jsou průběžně doplňovány o různé sezónní či speciální výrobky,"  sdělila Aktuálně.cz ředitelka PR McDonald's pro Česko a Slovensko Zuzana Svobodová.

Inovacím v jídelníčku se ale nebrání a nové produkty průběžně testují i na českém trhu.  "V případě kladné odezvy ze strany zákazníků jsou následně zařazeny do nabídky restaurací," dodala Svobodová. 

autor: jaz

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama
    reklama