"Oceňujeme zejména proměnu sólistického souboru, včetně angažování řady mladých a nadějných talentovaných pěvkyň a pěvců, schopnost vytvářet široce esteticky zaměřený operní repertoár pod vedením zkušených renomovaných, ale i mladých a perspektivních režisérů," zdůvodňuje Burian. Chválí také "vizionářský" projekt Musica non grata, oživující umělecký odkaz perzekvovaných skladatelů důležitých v meziválečném Československu.
Národní divadlo si podle Buriana váží též spolupráce s ukrajinskými umělci, většího podílu režisérek a dirigentek na operních projektech či pozitivní reflexe v zahraničí.
"Hansenovi se bez pochyb dařilo a daří zesílit mezinárodní povědomí a uznání činnosti Opery Národního divadla a Státní opery. Plánované hostování na prestižním operním festivalu Savolinna je toho důkazem, stejně jako loňská nominace Schulhoffových Plamenů na prestižní ocenění International Opera Awards," připomíná Jiří Heřman, umělecký ředitel opery brněnského Národního divadla. To s pražskou scénou není nijak propojené, Heřman je jedním z expertů, s nimiž Burian rozhodnutí konzultoval.
Podle Heřmana tři plnohodnotné sezony, jež Hansen dosud absolvoval, nejsou dost dlouhá doba na dosažení všech vytyčených cílů. "Pro rozvoj kvalit obou souborů je nutné mít dlouhodobé a stabilní vedení, které Per Boye Hansen splňuje," prohlašuje na kolegovu podporu šéf brněnské opery.
Ředitel pražského divadla Burian bez bližších podrobností zmiňuje i zvyšující se návštěvnost a tržby. To podle něj dokazuje, že domácí publikum přitahuje vysoká kvalita představení. "Hansenovi se podařilo vytvořit nový umělecký i administrativní tým, kde jsou jeho nejbližšími spolupracovníky dirigenti a hudební ředitelé Robert Jindra a Andrij Jurkevyč a správní ředitelka Bohdana Malik," doplňuje Burian.
Opera Národního divadla pod vedením norského režiséra v posledních letech angažovala osm nových členů stálého souboru. V něm hostují také uznávaní pěvci jako Pavel Černoch, Adam Plachetka, Dagmar Pecková nebo Štefan Margita.
Za některé nové operní inscenace v divadle zodpovídali dirigenti Petr Popelka a Jiří Rožen. V příští sezoně se vrátí Tomáš Netopil. Nedávné projekty režírovali mimo jiné Barbora Horáková Joly, Alice Nellis, Magdalena Švecová, Martin Čičvák nebo Vladimír Morávek.
Šestašedesátiletý Hansen na univerzitě v Oslu vystudoval divadelní vědu, posléze studoval operní režii v německém Essenu. Od dubna 2012 do července 2017 byl uměleckým ředitelem Norské národní opery, která se vypracovala mezi přední scény a roku 2015 v Londýně obdržela International Opera Award v kategorii Nejpřístupnější scéna.