Jagger s cenzurou souhlasil

Irena Hejdová Irena Hejdová
7. 2. 2006 13:00
Detroit - Zástupci Národní fotbalové ligy nakonec přiznali, že "vypípali" Rolling Stones o přestávce Super Bowlu.
Mick Jagger
Mick Jagger | Foto: Reuters

Vystoupení rockových veteránů o poločasu finále ligy amerického fotbalu trvalo 12 minut a v jeho průběhu zazněly tři písně: Start Me Up, Rough Justice a (I Can´t Get No) Satisfaction. Dvě z nich se dočkaly cenzury.

Super Bowl
Super Bowl | Foto: Reuters

Ze skladby Start Me Up byla vypuštěna věta "you make a dead man come" a z Rough Justice (z loňského alba A Bigger Bang) záhadně zmizel slangový výraz upomínající na pánské přirození.

Ještě včera se diskutovalo, jestli tuhle "kosmetickou změnu" provedl sám Mick Jagger, nebo nervozní producenti pořadu, kterým se písně Rolling Stones zdály příliš sexuálně vyzývavé.

Podle úterní informace BBC vypnuli mukrofony na "kritických" místech pracovníci NFL po předchozí domluvě s kapelou.  "Diskutovali jsme o té věci už předtím, během týdne," řekl mluvčí americké Národní fotbalové ligy (NFL) Brian McCarthy. "Stones o tom věděli a byli s tím srozuměni." Mluvčí rockových dinosaurů nebyl k zastižení.

Super Bowl se i letos vysílal s pětivteřinovým zpožděním - po skandálu, který v roce 2004 způsobila Janet Jacksonová při svém vystoupení s Justinem Timberlakem, když odhalila pravé ňadro. Podle zpěvačky to byla náhoda, podle jiných skvělý reklamní tah. Událost každopádně vynesla televizi CBS rekordní pokutu 550 tisíc dolarů.

Na koho Rolling Stones vyplazují jazyk?
Na koho Rolling Stones vyplazují jazyk? | Foto: korim.freeblog.hu

Přiznání NFL jen nahrává poznámce listu Chicago Sun-Times. Ten škodolibě napsal , že nic necharakterizuje proměnu Rolling Stones v konzervativní ikonu neškodné zábavy lépe než právě účinkování v Super Bowlu.

Deník cituje část slavné (I Can´t Get No) Satisfaction, kde Jagger zpívá: "When I'm watchin' my TV / And that man comes on to tell me / How white my shirts can be.. I can't get no satisfaction." To vše na nejdražší reklamní noci na světě, kde jsou kromě hamburgerů a nápojů k vidění i reklamy na "běloskvoucí" prášky na praní.

Podle dalších zpráv se zase Jagger zavázal, že nebude mluvit sprostě, a od počátku prý také bylo zřejmé, že Stones nezahrají svůj nový singl Sweet Neo Con kritizující americké neokonzervativce.

Rolling Stones si podle komentátorů dobře spočítali, že se jim ústupky mnohonásobně vyplatí: Super Bowl každoročně sleduje jen v USA okolo 80 milionů diváků. "Zdá se, že čas obrousil i jejich ostří," dodává AFP.

Jestli dnes na někoho Rolling Stones vyplazují jazyk, pak jen sami na sebe. 

O reklamním využití Super Bowlu si více přečtěte ZDE.

#reklama

 

Právě se děje

Další zprávy