Los Angeles – Madonna může soupeřit jen s Madonnou. Madonna poráží Madonnu. To není popis schizofrenie, ale obchodnické reality. Madonna překonala se Sticky & Sweet turné, které skončilo ve středu v Izraeli, rekord nejvýnosnější šňůry sólového interpreta všech dob.
Její promotér, agentura Live Nation, prohlásil, že turné, které se roztáhlo přes dva roky, vyneslo 408 milionů dolarů, což je více než dvojnásobek předchozího rekordu z roku 2006, kdy šňůra Confessions přinesla 194 milionů.
Čtěte také: Madonna byla jen oslňující. A nic víc nežádala Materialistická holka, jež změnila pop v byznys Všechny nedostatky vyrovná touha po slávě |
Rapidní nárůst způsobilo nejen to, že aktuální turné bylo delší. Madonna tentokrát odehrála 85 koncertů na rozdíl od předchozích šedesáti. Live Nation – s nimiž Madonna podepsala exkluzivní a širokospektrální smlouvu poté, co ji vypršel kontrakt s Warner Brothers - se také postarali, aby tentokrát hrála více na stadiónech.
Confessions bylo situované především do hal, a tak jej navštívilo 1,2 milionů fanoušků, na rozdíl od aktuálního turné, které zasáhlo 3,5 milionů diváků.
Obě šňůry se zastavily i v Praze. Confessions dvakrát v SazkaAreně, letošní větev Sticky & Sweet na otevřeném prostranství na Chodově.
„Ona je absolutně jedním z největších performerů všech dob,“ prohlásil Arthur Fogel z Live Nation. „To, že se tohle turné zapíše do historie jako druhé nejvýnosnější turné v historii našeho podnikání, mluví za vše.“
Madonna totiž stále nemá na Rolling Stones, jejichž Bigger Bang Tour běželo v letech 2005 až 2007 a vyneslo 558 milionů dolarů. Rockoví veteráni v průběhu dvou let odehráli 144 koncertů, na které přitáhli 4,7 milionu diváků.
Nicméně i tak si Madonna připsala další rekordy v některých evropských zemích – jmenovitě Švýcarsku a Finsku - dokázala na svou show přitáhnout největší davy dějinách. V Curychu přišlo 72 tisíc fanoušků a v Helsinkách si koupilo lístek 85 tisíc návštěvníků, což je rekord pro celou Skandinávii.
Tečku za rekordem může udělat 28. září vydání kompilačního CD a klipové DVD kolekce s názvem Celebration. Stejný název nese i novinka, která se na něm objeví, singl už rotuje v rádiích a má i klip.
Ten režíroval švédský tvůrce Jonas Åkerlund (mj. klip Smack My Bitch Up pro Prodigy a celovečerní film Šňup), který s Madonnou spolupracoval na videu k Ray Of Light nebo American Life. Je také autorem dokumentu I'm Going to Tell You a Secret a koncertní verze záznamu londýnského koncertu ze šňůry The Confessions Tour.
Madonna však bude s výběrem slavit nejen rekord, ale především to, že nadobro zatáhne oponu za sedmadvacetiletou kariérou u Warner Music, a dodá jí zcela volné ruce pro průkopnickou smlouvu s Live Nation.
Madonna se stala vůbec první globální hvězdou, která podepsala nahrávací smlouvu s promotérem. Společnost Live Nation se do té doby soustředila pouze na pořádání velkých koncertů a Madonna se stala první akvizicí nově založené divize Artist Nation.
Kontrakt uzavřela v roce 2007 na deset let. Live Nation získala práva na nová alba, turné, reklamní předměty, webové stánky, DVD, případné televizní show a filmy s Madonnou. Kromě peněz obdržela schopná obchodnice i akcie Live Nation.
Madonna jako jedna z prvních vycítila, že peníze dnes hudebníkům plynou především z živého hraní a merchandisingu. Právě ukončené Sticky & Sweet Tour potvrdilo, že instinkty materialistické holky jsou neomylné.