Praha - Madonna vydá na konci měsíce Hard Candy, svou poslední desku pro Warner Music. A videoklip k prvnímu singlu 4 Minutes nám už dává nápovědu, kam si to po vyznání diskotékovému parketu 80. let namíří a jakou image k tomu zvolí.
Královna popu se albem vypořádá s pětadvacetiletým kontraktem, který jí zajistil dvě stě milionů prodaných desek. Singl kombinující r'n'b, hip hop i dance floor se do rádií dostal na konci března, právě teď má premiéru klip k songu.
Podívejte se: Klip k písni 4 Minutes |
S Madonnou - střídající sexy obleček a kožené kalhoty - v něm na pódiu s velkým retro displejem zpívá a tancuje Justin Timberlake oblečený jako lehce nezávislý týpek; v prostřizích si od něj zpěvačka občas odskočí na patřičně "drsnou" ulici nebo do supermarketu.
Protřepat a zamíchat
Madonna nedělá novou hudbu. Ale umí geniálně namíchat a pod svým jménem prodat dráždivý koktejl, ve kterém se mísí hudební i společenské trendy každé doby. Bonmot, že "největším dílem Madonny je Madonna sama", je víc než výstižný.
Tentokrát bylo ale zkoumání terénu těžké. Scéna se pod náporem internetu rozpadá a globální hvězdy to mají čím dál obtížnější. Zdatná obchodnice přesto našla řešení: nabídne pytlík s bonbóny, ve kterých budou skoro všechny oblíbené náplně.
Krokem vedle byla folkově kýčovitá Hey You, se kterou se loni přidala k zelenému megamejdanu Live Earth; s plackou Make Love Not War a mastnými vlasy ji neuvidíme.
Z diskotéky vyrazila na ulici, ale nezapomíná ani na své začátky. Což znamená, že posluchačům podle všeho nabídne hip hop, r´n´b, občas možná jazz nebo blues, staré syntezátory i futuristický pop. To všechno jako všehochuť i nerozhodnost, které jsou symptomy nového tisíciletí.
Madonnina kolekce bude určitě další úspěšný výrobek s lákavou příchutí korektní rebelie, ve kterém se nezapomíná ani na svět. Hned singl 4 minutes varuje, jak málo nám zbývá na jeho záchranu: We only got 4 minutes to save the world/ Grab a boy/ Grab a girl.
Jedinou otázkou je, jestli hodiny z klipu neodpočítávají čas i Madonně a její nové inkarnaci. Zda to bude pořád symbol věčně mladé (a teď k tomu i drsné) holky, nebo se na prahu padesátky zlomí spíš v mámu, která odmítá stárnout a od syna si půjčuje cédéčka i baseballovou čepici.
Zvolené image každopádně odpovídají spolupracovníci, které si přizvala: kromě Timberlaka i producenti Timbaland a Pharrell Williams. Madonně se prý Timberlakeovo album FutureSex/LoveSounds natolik zalíbilo, že si vybrala stejný producentský tým.
Právě Timberlake uvedl Madonnu 10. března do Rokenrolové síně slávy spolu s Leonardem Cohenem nebo Johnem Mellencampem.
Drahý přestup
Zpěvaččin přestup od Warnerů k nové značce Artist Nation stál firmu 120 milionů dolarů a není nepodobný přesunu fotbalových hvězd.
Kromě peněz získá zpěvačka i akcie Artist Nation - firmy, která se odloupla od promoterské společnosti Live Nation. Smlouvu mají podepsanou na deset let. Během této doby bude patřit Artist Nation veškerá její hudba a produkty s její hudbou nebo značkou spojené.
Zpěvačka, která povýšila marketing na umění, ví, že velké peníze se dnes dělají na koncertech a tričkách. "Pravidla hudebního průmyslu se mění a já jako umělkyně a podnikatelka se musím posouvat s nimi," říká.