Praha − Nový film o Supermanovi s názvem Muž z oceli dorazil do českých kin. Hollywoodské studio Warner Bros. ve své mediální kampani přirovnána Supermana k Ježíšovi, a cílí tak na věřící Američany.
Studio se spojilo s firmou, která marketing zaměřuje na pastory, aby ve svých kázáních mluvili o novém rebootu filmaře Zacka Snydera. Pro tyto účely byla vytvořena speciální webová stránka, která nabízí devítistránkovovou brožuru pojmenovanou Ježíš - prvotní superhrdina. Duchovní jsou vyzýváni k tomu, aby vzdělali a povzbudili své kongregace za použití tohoto zdroje, který navíc doprovází účelové video z filmu.
V textu se například dočteme: "Supermanův mytický původ vychází z nadčasové doby duchovního superhrdiny, který také žil skromný život, dokud si mimořádné časy nevyžádaly nadpřirozenou reakci. Ježíš byl poslán svým otcem na svět, aby nesl naše břímě, aby napravil křivdy a povznesl se nad tíživé okolnosti."
Dále autor textu rozvíjí podobnost Supermana s Ježíšem: „Jak by mohl Supermanův příběh probudit touhu po největším hrdinovi, který kdy žil, zemřel a znovu povstal? Mějme na mysli, že Supermanovy skromné počátky, vyšší poslání a sebeobětování ukazují na Ježíše - prvního hrdinu."
Tvůrce textu, profesor Craig Detweiler, čelil kritice mj. ze strany věřících bloggerů na CNN a webu ThinkChristanin. V reakci na tyto události si založil vlastní blog, kde kampaň označuje jako podnět k debatě, nikoliv prosté shrnutí. Dále píše, že si je vědom, že brožurka není pro každou církev a kněze, ovšem pro křesťany, kteří se snaží zjistit, jak reagovat na naše kulturní vyloučení, je Muž z oceli fascinující příležitostí.
Hollywoodská studia jsou si stále více vědoma tržeb, které mohou věřící návštěvníci kin znatelně zvýšit. Například Umučení Krista (2004) režiséra Mela Gibsona celosvětově získalo přes 611 milionů dolarů.