Netflix upřesňuje, že od čtvrtečního zveřejnění všech epizod nové řady do nedělní noci si 40,7 milionu domácností pustilo alespoň první díl. 18,2 milionu domácností za stejnou dobu stihlo dokoukat novou sérii do konce.
Firma prý do statistik započítává jen ty uživatele, kteří zhlédli alespoň 70 procent jedné epizody. Pod anglickým pojmem "household account", s nímž Netflix operuje, se rozumí počet platících uživatelských účtů. Protože na Netflixu lze ale zaplatit jeden účet a ten sdílet s dalšími rodinnými příslušníky, firma používá pojem "domácnost" namísto běžného označení "uživatel".
.@Stranger_Things 3 is breaking Netflix records!
— Netflix US (@netflix) July 8, 2019
40.7 million household accounts have been watching the show since its July 4 global launch — more than any other film or series in its first four days. And 18.2 million have already finished the entire season.
Analytik americké televize CNBC zaměřené na byznysové zpravodajství odhaduje, že Netflix má v současnosti okolo 154 milionů platících účtů. V takovém případě by o třetí řadu Stranger Things projevilo zájem 26 procent všech uživatelů videotéky. "Dokazuje to, nakolik u zákazníků rezonuje původní tvorba," řekl televizi analytik Justin Patterson ze společnosti nazvané Raymond James.
Patterson navíc předpovídá, že sledovanost třetí řady Stranger Things poroste, jak se uživatelé Netflixu budou v dalších týdnech vracet z letních dovolených.
Seriál Stranger Things, který vypráví o skupině dospívajících dětí čelících nadpřirozeným úkazům ve fiktivních USA 80. let minulého století, měl premiéru roku 2016. Od té doby patří k nejsledovanějším titulům Netflixu. Stranger Things nastartovaly kariéru mladým hercům Millie Bobby Brownové a Finnu Wolfhardovi, stejně jako novému publiku představily hereckou hvězdu Winonu Ryderovou.
Tvůrci seriálu, bratři Matt a Ross Dufferovi, v minulosti hovořili o tom, že mají příběh Stranger Things rozvržený zhruba na pět plánovaných řad. Podle časopisu Forbes je po nynějším úspěchu třetí řady takřka jisté, že od Netflixu dostanou zelenou se seriálem dál pokračovat.
Jak upozorňuje deník Guardian, údaje zveřejněné Netflixem nelze nezávisle ověřit. Firma dříve čísla sledovanosti tajila, poslední dobou je publikuje, avšak pouze v případě, že se jedná o nějaký rekord.
Například z prvního, v lednu zveřejněného žebříčku sledovanosti vyplynulo, že uživatele Netflixu nejvíc zajímalo postapokalyptické filmové drama Bird Box, které za první týden vidělo 26 milionů domácností. V průběhu čtyř týdnů pak Bird Box nasbíral dohromady 80 milionů zhlédnutí, doplňuje britská BBC.
Další údaj Netflix publikoval minulý měsíc, kdy do světa pustil komediální film Murder Mystery s herci Jennifer Anistonovou a Adamem Sandlerem. Ten od pátku do neděle, tedy za první víkend od zveřejnění, vidělo 30,9 milionu domácností.
Nedávný seriál Netflixu o dysfunkční superhrdinské rodině Umbrella Academy zase za první měsíc nasbíral 45 milionů přehrání.