Praha - Filmografie Paula Greengrasse mluví jasně. Pokud je zapotřebí člověk, který dovede příběhu založeném na skutečné události dodat neobvyklou dávku napětí, projevit úctu k realitě a vtáhnout diváka do bezprostřední blízkosti dění, je britský tvůrce jednoznačnou volbou.
Po Kapitánu Phillipsovi by se mohl vydat na olympiádu, nikoli sportovat, ale zachytit příběh hrdiny, z něhož společnost málem udělala strůjce zločinu. Informoval o tom server Deadline.
Americké město Atlanta hostilo v létě 1996 olympijské hry, které se vedle oslavy sportu staly i dějištěm politicky motivovaného teroristického útoku. Útočník naplánoval celkem čtyři výbuchy, první z nich uskutečnil v době konání sportovní události, konkrétně v prostoru olympijského parku.
Na přítomnost smrtelného nebezpečí upozornil člen bezpečnostního týmu Richard Jewell, který pohotově vyklidil oblast a pomohl zachránit mnoho životů. Kde by příběh o hrdinství končil, tam začíná komplikované soudní drama, protože FBI nejprve podezřívala právě Jewella ze spáchání tohoto útoku, přičemž tuto verzi prosazovala i média.
Greengrass má s příběhy o lidech, jež se ocitli v krizové situaci, při níž čelili násilí a smrti a postavili se na odpor, nebývale zkušeností. Jedna z nich dokonce reflektovala téma terorismu. V Letu číslo 93 zachytil počínání pasažérů letadla, které bylo 11. září 2001 uneseno a mělo posloužit jako nástroj zkázy.
O násilí ale vypovídal i jeho přelomový film Krvavá neděle natočený v roce 2002, v němž nahlédl do místa zrodu dlouhých bratrovražedných bojů Irska a Anglie. V Kapitánu Phillipsovi pak vykreslil postavu velitele přepravní lodi, kterou přepadli somálští piráti a s jehož pomocí nebyl nikdo z posádky zraněn.
Právě scenárista Kapitána Phillipse Billy Ray je autorem scénáře pro film o bombovém incidentu v Atlantě. Při psaní vycházel z článku uveřejněném v časopise Vanity Fair v roce 1997. Producentsky a herecky se v projektu angažují už Leonardo DiCaprio a Jonah Hill, kteří společně získali nominace na Oscara naposledy za své výkony ve filmu Vlk z Wall Street. Zatímco Jonahu Hillovi by připadla role nečekaného zachránce Jewella, DiCaprio by se ujal úlohy právníka, který Jewellovi pomáhal vypořádat se s obviněním.
Paul Greengrass naposledy připravoval snímek Memphis o Martinu Lutheru Kingovi, před rokem se psalo o tom, že konečně získal finance i povolení dědiců. Richard Jewell možná není tak výrazná osobnost, ale v Greengrassově režii by získal příběh stejnou naléhavost.