reklama
 
 

Na Super Bowlu budu živá, tvrdí "playbacková" Beyoncé

2. 2. 2013 18:12
Zpěvačka se pokusí napravit reputaci po inauguračním playbacku

Praha/New Orleans - Hudební hvězdou jednoho z globálně nejsledovanějších televizních přenosů roku - finále ligy amerického fotbalu Super Bowl - bude zpěvačka Beyoncé. V poločase utkání se pokusí napravit pošramocenou reputaci z nedávného incidentu, kdy při druhé inauguraci prezidenta Obamy zpívala hymnu z playbacku. Zpěvačka vystoupí v neděli 3. února v New Orleans s vlastním programem, hymnou totiž přenos zahájí Alicia Keys.

Synchronizace úst s hudebním záznamem byla v uplynulých dnech hutně propírána většinou angloamerických médií. Když proto Beyoncé vystoupila před novináři a k „falešnému zpěvu" se přiznala, jednou z nejpalčivějších otázek bylo, zda bude zpívat na Super Bowlu živě.

„Určitě budu zpívat živě, určitě se na to připravím. Je to věc, pro kterou jsem se narodila," prohlásila hrdě na tiskové konferenci, kde se z události zpovídala.

Nebyl čas na zkoušení

Důvodem k využití zvukového záznamu na slavnostním uvedení Obamy do funkce byl dle vyjádření „provinilé" nedostatek času na nazkoušení hymny s orchestrem. Špatné počasí vedlo k jejímu zpoždění při cestě na místo inaugurace. Nebyl tedy čas na řádnou zvukovou zkoušku a Beyoncé nechtěla riskovat, že by se v natolik důležitém okamžiku cokoliv pokazilo.

Ačkoliv před novináři hymnu s přehledem odzpívala živě, stigma narušení okamžiku posvátného pro americkou národní hrdost ji přinejmenším ještě několik dalších měsíců bude doprovázet.

„Jde o událost, na kterou jsou Američané právem pyšní. Jedná se o klidné předání moci, o možnost utvrdit si v sobě hodnoty jako je otevřenost společnosti, svoboda projevu a rovnostářství, které nás definují. Je to demokratický obřad, jehož se symbolicky účastní všichni občané. Zdá se, že falešnost Beyoncé naznačuje falešnost celé události," zdůvodňovala vlnu nevole Sasha Weissová v magazínu New Yorker.

Nejsledovanější televizní přenos

Super Bowl v posledních letech si doma pustí vždy více než sto milionů lidí po celém světě a v amerických historických tabulkách sledovanosti je před ním už jen finále televizního seriálu M.A.S.H. Loni se cena reklamy v poločase vyšplhala v průměru na 3,5 milionu dolarů za půlminutový spot. Objevit se proto v natolik exponovaném přenosu je proto otázka maximální prestiže - ať už z korporátního pohledu v případě odvysílání reklamy, tak z možnosti hudebníků předvést se před více než početným publikem.

Loni koncertní místo zaujala stálice pop music Madonna. O jejím vystoupení se ale referovalo především v souvislosti s množstvím přizvaných hostů, z nichž zásadní byl příspěvek raperky M.I.A. Ta na kamery stanice NBC vztyčila prostředníček a i přes několikavteřinové zpoždění vysílání se gesto dostalo až k televizním obrazovkám diváků.

Ještě větší pozdvižen í přinesl rok 2004, kdy Janet Jackson při slavnostním koncertě vypadlo z kostýmu ňadro. Následující léta se pak nesla v duchu pravověrného rocku - vystoupili Rolling Stones, Paul McCartney nebo před třemi lety The Who. Později se však ceremoniál vrátil k hudebnímu střednímu proudu a vystřídali se na něm interpreti jako Black Eyed Peace nebo Christina Aguilera.

Ta mimochodem má, podobně jako aktuální tahoun zápasové přestávky Beyoncé, také svou nešťastnou epizodu se zpíváním hymny. Právě při Super Bowlu 2011 totiž zapomněla část jejího textu.

autor: Kultura | 2. 2. 2013 18:12

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama