Letošní rozdávání zlatých sošek sledovalo 26,5 milionu lidí, tedy o pětinu méně než loni. Tří a půl hodinová show byla totiž podle kritiků plná nahodilých momentů a nesrovnalostí. Vystoupil při ní například rapper Eminem, který předvedl 17 let starou píseň, což bylo podle některých kritiků "překvapivé, ale těžko nepochopitelné".
Popularita slavnostního večera přitom loni u diváků vzrostla. Stalo se tak po čtyřech letech, kdy zájem publika postupně klesal. Podle některých pozorovatelů to bylo způsobeno zřejmě tím, že loňský předávací ceremoniál sliboval koncepční změnu - byl totiž prvním, který neměl hlavního moderátora. Součástí bylo také hudební vystoupení kapely Queen či dvojice Lady Gaga a Bradley Cooper, kteří spolu účinkovali v populárním filmu Zrodila se hvězda.
Letošní slavnostní večer však podle všeho nedokázal na loňský úspěch navázat. Podle údajů firmy SQAD přitom třicetivteřinový reklamní spot v době udílení zlatých sošek stále mohl přijít téměř na 2,3 milionu dolarů (52,8 milionu korun).
Ačkoli přenos slavnostního večera sledovalo méně lidí v televizi, o události se živě diskutovalo na sociálních sítích. Společnost Nielsen zaznamenala o 16 procent více interakcí uživatelů na téma Oscarů, než minulý rok.
At last night's #Oscars, @ParasiteMovie became the first ever foreign-language film to win Best Picture. 🏆
— Nielsen Community (@NielsenKnows) February 10, 2020
As viewers scramble to watch the award-winner, they join the 81% of Asian Americans that subscribe to a streaming service. Want more? 👉 https://t.co/bXHvlWTaD3 pic.twitter.com/DERVuCZiSC