"Každé ráno dostaneme čerstvá kuřata, která pak musíme vlastnoručně zpracovat. To přece vyžaduje nějaký ten um," řekl Sam Edelman zpravodajskému deníku Metro UK na obhajobu kampaně, kterou chce do KFC přilákat michelinské inspektory.
Nejenže inspektoři podnik patřičně neocenili, ještě ho ani nenavštívili, čílí se majitel. Hlavním kritériem komisařů pro udělení michelinské hvězdy je podle Edelmana "excelentní podnik, který stojí za další návštěvu." A to KFC splňuje.
"Můj podnik navštěvují lidé, kteří bydlí až 1000 kilometrů daleko, myslím si, že je to diskriminace. Inspektoři mě ignorují, a to jen proto, že jsem v odlehlé části Austrálie," tvrdí Edelman.
Splňujeme základní kritéria, myslí si majitel
Michelin každoročně uděluje hvězdy nejšpičkovějším restauracím po celém světě. Prestiž přitom není jednoduché získat. Třeba v Česku ji mají jen dvě restaurace: La Degustation Bohême Bourgeoise a Field.
Před pár lety získalo hvězdu také několik rychlých občerstvení v Asii a Edelman nabyl přesvědčení, že si ji zaslouží i on. "Koukal jsem na Netflixu na pořad o rychlých občerstveních a viděl v něm reklamu na KFC. Napadlo mě, že když mohou mít hvězdu oni, tak proč ne my? Splňujeme přece základní kritéria," tvrdí.
Z příručky Michelinu citoval, že se má jednat o "restauraci stojící za speciální cestu nebo zastavení".
Kampaň obletěla celý svět, Edelman si vytvořil i Facebookový účet, na kterém s lidmi sdílí své úspěchy a zarputilé odhodlání pokračovat v boji o prestiž.