Zlaté časy médií zaplaví Národní muzeum

Richard Klíčník
24. 11. 2005 14:09
Praha - Národní muzeum otvírá největší projekt tohoto roku. Po úspěšné výstavě o fotbale následuje další atraktivní téma - Média.
Novinový stánek se dostal do Národního muzea. Výstava Zlaté časy médií potrvá do konce března 2006.
Novinový stánek se dostal do Národního muzea. Výstava Zlaté časy médií potrvá do konce března 2006. | Foto: Ondřej Besperát, Aktuálně.cz

V Národním muzeu jsou připraveny tři sály, které se snaží zachytit vývoj českých médií. K žurnalistice se organizátoři nestaví nekriticky, ale snaží se reflektovat špatné i dobré stránky, zvláště markantní vývoj je vidět na části expozice dokumentující déle než padesát let trvající historii České televize, která patří k oficiálním partnerům.

Muzeum rozhodně nezůstává mrtvou institucí, v jednom ze sálů jsou pro návštěvníky připraveny propriety denního novinářského života. Příchozí si mohou vyzkoušet pracovat v redakci Práva, mohou se na okamžik stát moderátory zpravodajství České televize nebo vysílat svůj hlas do éteru od redaktorského stolku Českého rozhlasu. K nejoblíbenějším bude jistě patřit pohyb na naklíčovaném pozadí, kde si návštěvníci mohou vyzkoušet, jak se cítí televizní "rosničky", když kolem sebe nemají nic než modré stěny.#reklama

Výstava je rozsáhlým projektem, který má potenciál stát se velkou návštěvnickou atrakcí, která je nejen poučná, ale také velice zábavná. Média podle pořadatelů zažívají "Zlaté časy" a výstava umožňuje ochutnávku z té zábavnější části novinářské rutiny.

To, že se jedná o kvalitně připravenou akci, značí i fakt, že náklady na výstavu se pohybují nad hranicí čtyř milionů, ve kterých nejsou započteny sponzorské dary a zapůjčená technika. Výstava je součástí vstupného do stálé expozice Národního muzea. Mezi partnery a garanty patří i Fakulta sociálních studií Univerzity Karlovy.

 

Právě se děje

Další zprávy