Zažije Aero excelentní operu, nebo přímý přenos bučení?

Jitka Gráfová
22. 3. 2008 12:50
Kino nabízí i záznamy z přenosů z Metropolitní opery
Foto: Aktuálně.cz

Praha -  Před pražským kinem Aero se v sobotu znovu rozvine červený koberec a diváci vejdou přímo do vyprodaného hlediště newyorské Metropolitní opery.

A protože se jen zaprášilo po lístcích na všechny přímé přenosy, Aero připravuje ještě cyklus Přidáváme!, v němž budou zahrnuty projekce třinácti záznamů představení z loňské a letošní sezony.

Předprodej na záznamy už běží;  do 6. dubna bude možno zakoupit a rezervovat jen permanentky na pět a více představení, od 7. dubna budou k dispozici jednotlivé vstupenky.

"O záznam je stejně velký zájem jako o přenosy, lístky se prodávají velmi dobře, přesto stále ještě k dispozici jsou," říká Eva Petláková z pořádající agentury.

Foto: Aktuálně.cz

Nyní je možnost vidět přímé přenosy oper kromě Aera také v kině v Hradci Králové a v digitálním kině v Žatci. Od dubna se přidají ještě kina v Chotěboři a Znojmě.

"Přenosy budou z MET i v příští sezoně, opera ještě nevyhlásila přesné termíny, ale bude to od října do května," dodává Petláková. O tom, jaká kina se příští rok přenosů zúčastní, se zatím jedná.

První záznam, Perníkovou chaloupku, diváci uvidí v Aeru 30. dubna; poté přijde záznam Macbetha, Romea a Julie, v polovině května se bude vysílat  Manon Lescaut a Tristan a Isolda, o týden později Evžen Oněgin.

Červnovou nabídku záznamů odstartuje Kouzelná flétna, nato přijde Dcera pluku, Bohéma, Peter Grimes a Puritáni. Přehlídku záznamů uzavře Puccini.

Pokud si lístek zájemci koupí v rámci permanentky, zaplatí 250 korun, později za jednotlivé vstupenky dají tři sta.

Série láká na excelentní a u nás nedostupné zážitky. V sobotu při Tristanovi a Isoldě se ale může stát, že diváci zažijí spíš přerušení nebo bučení. Představení totiž provázejí komplikace hlavně s obsazením a pověrčiví zpěváci už mluví o "prokleté sérii".

Vstupenky na osm repríz obnovené inscenace Wagnerovy opery byly už několik měsíců vyprodány. Velký zájem byl kvůli hvězdné ústřední dvojici: Benu Heppnerovi jako Tristanovi a sopranistce Deborah Voightové jako Isoldě.

Heppner však s odvoláním na zdravotní problémy účinkování zrušil ještě před první reprízou. A tak místo něj vystoupil Kanaďan John Mac Master, ten měl ale velké problémy s výdrží hlasu, publikum ho vybučelo a jeho první vystoupení bylo zároveň posledním.

Foto: Aktuálně.cz

Na druhou reprízu minulý pátek povolala Metropolitní neznámého Garyho Lehmana. Během představení, do kterého Lehman nastoupil, však pro změnu vypadla Deborah Voight jako Isolda.

Že se něco děje, mohli diváci v Lincolnově centru vytušit už o přestávce po prvním dějství, která byla nezvykle dlouhá. Čekalo se totiž na zpěvaččinu náhradnici Janice Bairdovou.

Druhé dějství začalo ještě s Voightovou, záhy ji ale vystřídala alternace. "Bairdová do role okamžitě vžila a působilo to, jako by ji zpívala od začátku," psal tisk.

V úterý byla sice Voightová podle kritik opět excelentní, ale Lehman pro změnu spadnul do nápovědní budky. V sobotu se představí ještě další

Tristan, Robert Dean Smith.

 

Právě se děje

Další zprávy